Articolul precedent |
Articolul urmator |
463 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-20 12:11 |
SM ISO690:2012 PRISĂCARU, Veronica, ŞEVCIUC, Tatiana. Managementul cunoștințelor ca factor al performanței și competitivității: de la educația profesională spre întreprinderile agricole. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, Ed. 15, 15-16 octombrie 2021, Chișinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2021, Ediția 15, Vol.1, pp. 330-339. ISBN 978-9975-3529-7-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 15, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" 15, Chișinău, Moldova, 15-16 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
JEL: I25, O13, O15, Q01 | ||||||
Pag. 330-339 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În condițiile extrem de flexibile în care funcționează întreprinderile agricole la etapa actuală, marcate profund de schimbări de natură tehnologică, provocări climatice, întețirea concurenței, modificarea mentalității resurselor umane, tendințe noi în valorile promovate la nivel global etc., reziliența unităților economice și, respectiv, sustenabilitatea lor depinde decisiv de calitatea promovării managementului cunoștințelor. Instituțiilor de învățământ profesional cu profil agrar, la rândul său, le revine un rol important în formarea competențelor de cunoaștere, acestea constituind un element indispensabil al managementului cunoștințelor. Identificarea direcțiilor de sporire a calității competențelor de cunoaștere ca finalitate a formării profesionale inițiale reprezintă o premisă importantă pentru a asigura o eficacitate mai înaltă transferului competențelor respective în performanțe ale întreprinderilor. Sub acest raport, distingem actualitatea prezentei teme. Cercetarea a avut ca obiective de bază: diagnosticarea problemelor aferente formării competențelor de cunoaștere în instituțiile de educație profesională cu profil agrar și transpunerii în performanțe ale unităților agricole; identificarea și propunerea unor direcții de acțiune în vederea raționalizării procesului de formare a competențelor de către prestatorii educației profesionale cu profil agrar. În vederea atingerii obiectivelor asumate, au fost utilizate următoarele instrumente de cercetare: sinteza abordărilor conceptuale ale subiectului cercetat; observarea; sondajul de opinie; generalizarea; deducția; formularea de concluzii și raționamente. În rezultatul cercetării, au fost identificate o serie de probleme aferente proiectării și formării competențelor de cunoaștere în cadrul educației profesionale cu profil agrar și formulate recomandări orientate spre sporirea eficacității procesului educațional și, respectiv, sporirea calității forței de muncă furnizate economiei naționale. |
||||||
Cuvinte-cheie agricultură, competențe, cunoaştere, învăţământ, management, performanţă, Agriculture, skills, education, knowledge, management, performance |
||||||
|