Stimularea implicării tinerilor în antreprenoriat prin intermediul educației antreprenoriale în Republica Moldova: situația actuală și oportunități de îmbunătățire
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
431 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 14:17
SM ISO690:2012
NOVAC, Alexandra, VINOGRADOVA, Natalia. Stimularea implicării tinerilor în antreprenoriat prin intermediul educației antreprenoriale în Republica Moldova: situația actuală și oportunități de îmbunătățire. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, Ed. 15, 15-16 octombrie 2021, Chișinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2021, Ediția 15, Vol.1, pp. 149-159. ISBN 978-9975-3529-7-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 15, Vol.1, 2021
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
15, Chișinău, Moldova, 15-16 octombrie 2021

Stimularea implicării tinerilor în antreprenoriat prin intermediul educației antreprenoriale în Republica Moldova: situația actuală și oportunități de îmbunătățire

JEL: L26, I23, I28

Pag. 149-159

Novac Alexandra, Vinogradova Natalia
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2022


Rezumat

Actualmente, pentru creșterea economică a țării este necesară implicarea în activitățile antreprenoriale a tinerilor, care reprezintă un grup de populație mare după cantitate, dar care, destul de frecvent, nu poate găsi un loc de muncă decent în țară și, ca urmare, tinerii devin șomeri sau pleacă în străinătate. Implicarea tinerilor în antreprenoriat în Republica Moldova poate influența pozitiv asupra creșterii bunăstării lor, îmbunătățirii oportunităților de auto-realizare, creșterii activității lor sociale, precum și asupra limitării migrației în masă a tinerilor. În articolul dat îmbunătățirea posibilităților de implicare a tinerilor în activitățile antreprenoriale sunt examinate ca rezultat al îmbunătățirii educaţiei antreprenoriale a tinerilor și formării competențelor antreprenoriale, în principal, în cadrul instituțiilor de învățământ profesional tehnic și superior (licențiat, masterat și doctorat). În special, educația antreprenorială joacă un rol important în formarea și dezvoltarea ecosistemului antreprenorial în rândul tinerilor. Autorii au analizat situația din Republica Moldova în baza actelor normativ-juridice, documentelor de politici de stat și a curriculelor, elaborate de universități, care reglementează sau contribuie la educația antreprenorială și formarea competențelor antreprenoriale ale tinerilor la diferite niveluri și în diferite instituții de învățământ profesional tehnic și superior. Informația mai detaliată a fost obținută în baza chestionării a 289 de elevi/studenți/masteranzi/doctoranzi, care își fac studiile în cadrul a 20 de instituții de învățământ, atât din capitală, cât și din regiunile țării. În rezultatul generalizării și analizei tuturor materialelor au fost elaborate recomandări, orientate spre îmbunătățirea educației antreprenoriale și formarea competențelor antreprenoriale în cadrul instituțiilor de învățământ (profesional tehnic și superior) din Republica Moldova.

Сurrently, for the economic growth of the country it is particularly necessary to involve in the entrepreneurial activities of young people, who represent a significantly large population group by quantity, but who, quite often, cannot find a decent job in the country and, as a result, become unemployed or go abroad. The involvement of young people in entrepreneurship in the Republic of Moldova can positively influence the increase of their well-being, the improvement of opportunities for self-realization, the increase of their social activity, as well as the limitation of mass migration of young people. In this paper, the improvement of the opportunities of involving young people in entrepreneurial activities are examined as a result of improving the entrepreneurial education of young people and the training of entrepreneurial competencies, mainly in vocational and higher education institutions (bachelor, master and doctorate). In particular, entrepreneurship education plays an important role in formation and development of the youth entrepreneurship ecosystem. The authors analyzed the situation in the Republic of Moldova based on legal acts and state policy documents, as well as curricula, developed by universities, which regulate or contribute to entrepreneurship education and formation of entrepreneurial competencies of youth at different levels and in different institutions of vocational and higher education. The more detailed information was obtained based on the questionnaire of 289 pupils / students / master students / doctoral students, who study in 20 educational institutions, both in the capital and in the regions of the country. As a result of the generalization and analysis of all materials, recommendations were developed, aimed at improving entrepreneurial education and formation of entrepreneurial competencies in educational institutions (vocational and higher ones) in the Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
educaţie antreprenorială, competențe antreprenoriale, tineret, antreprenoriat, ecosistem antreprenorial în rândul tinerilor, Republica Moldova,

Entrepreneurship learning, entrepreneurial competencies, youth, entrepreneurship, youth entrepreneurship ecosystem, Republic of Moldova