Articolul precedent |
Articolul urmator |
431 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 14:17 |
SM ISO690:2012 NOVAC, Alexandra, VINOGRADOVA, Natalia. Stimularea implicării tinerilor în antreprenoriat prin intermediul educației antreprenoriale în Republica Moldova: situația actuală și oportunități de îmbunătățire. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, Ed. 15, 15-16 octombrie 2021, Chișinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2021, Ediția 15, Vol.1, pp. 149-159. ISBN 978-9975-3529-7-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 15, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" 15, Chișinău, Moldova, 15-16 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
JEL: L26, I23, I28 | ||||||
Pag. 149-159 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualmente, pentru creșterea economică a țării este necesară implicarea în activitățile antreprenoriale a tinerilor, care reprezintă un grup de populație mare după cantitate, dar care, destul de frecvent, nu poate găsi un loc de muncă decent în țară și, ca urmare, tinerii devin șomeri sau pleacă în străinătate. Implicarea tinerilor în antreprenoriat în Republica Moldova poate influența pozitiv asupra creșterii bunăstării lor, îmbunătățirii oportunităților de auto-realizare, creșterii activității lor sociale, precum și asupra limitării migrației în masă a tinerilor. În articolul dat îmbunătățirea posibilităților de implicare a tinerilor în activitățile antreprenoriale sunt examinate ca rezultat al îmbunătățirii educaţiei antreprenoriale a tinerilor și formării competențelor antreprenoriale, în principal, în cadrul instituțiilor de învățământ profesional tehnic și superior (licențiat, masterat și doctorat). În special, educația antreprenorială joacă un rol important în formarea și dezvoltarea ecosistemului antreprenorial în rândul tinerilor. Autorii au analizat situația din Republica Moldova în baza actelor normativ-juridice, documentelor de politici de stat și a curriculelor, elaborate de universități, care reglementează sau contribuie la educația antreprenorială și formarea competențelor antreprenoriale ale tinerilor la diferite niveluri și în diferite instituții de învățământ profesional tehnic și superior. Informația mai detaliată a fost obținută în baza chestionării a 289 de elevi/studenți/masteranzi/doctoranzi, care își fac studiile în cadrul a 20 de instituții de învățământ, atât din capitală, cât și din regiunile țării. În rezultatul generalizării și analizei tuturor materialelor au fost elaborate recomandări, orientate spre îmbunătățirea educației antreprenoriale și formarea competențelor antreprenoriale în cadrul instituțiilor de învățământ (profesional tehnic și superior) din Republica Moldova. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie antreprenorială, competențe antreprenoriale, tineret, antreprenoriat, ecosistem antreprenorial în rândul tinerilor, Republica Moldova, Entrepreneurship learning, entrepreneurial competencies, youth, entrepreneurship, youth entrepreneurship ecosystem, Republic of Moldova |
||||||
|