A Competent and Social Entrepreneur: the Experience of the Lycée “Tito Lucrezio Caro” in Naples
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
402 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-20 22:40
SM ISO690:2012
ROSSETTI, Luigi Umberto, DI BENEDETTO, Maria. A Competent and Social Entrepreneur: the Experience of the Lycée “Tito Lucrezio Caro” in Naples. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, Ed. 15, 15-16 octombrie 2021, Chișinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2021, Ediția 15, Vol.1, pp. 26-33. ISBN 978-9975-3529-7-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 15, Vol.1, 2021
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
15, Chișinău, Moldova, 15-16 octombrie 2021

A Competent and Social Entrepreneur: the Experience of the Lycée “Tito Lucrezio Caro” in Naples

JEL: A21, I21, I25

Pag. 26-33

Rossetti Luigi Umberto, Di Benedetto Maria
 
University of Sannio in Benevento
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2022


Rezumat

This paper aims to highlight the results obtained from the experimentation of a project for the development of entrepreneurial skills of students, drawing on the study of the art of local heritage to enhance the territory using digital tools appropriately. The project stems from the school’s need to train the new generations to the culture of enterprise, activating the creativity and entrepreneurial spirit of students at the service of the territory for the promotion of tourism in the city. To promote and develop both the European skills related to entrepreneurship and the digital skills of the DigComp framework and the more general soft skills inherent to the competences of young people in the 21st century, the project has combined the typical knowledge of “doing business” with the available digital technologies. The goal was to create a startup project that uses crowdfunding to support “social” enterprise and to raise funds for the restoration of a site of historical and artistic interest in the city of Naples, promoting sustainable tourism actions. Enterprise culture is fundamental in today’s society. Everyone can develop their talents and creativity and put their skills at the service of society, not only to obtain an economic advantage, such as a job, but also to contribute to a benefit for the community itself, as in the case of the project. The tourist vocation of the city is another element that contributes to the training action of the project.

Această lucrare își propune să evidențieze rezultatele obținute în urma executării proiectului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale ale studenților, bazându-se pe studiul artei patrimoniului local pentru valorificarea lui, folosind instrumentele digitale în mod corespunzător. Proiectul pornește din necesarul școlii, de a instrui noile generații cu cultura întreprinderii, activând creativitatea și spiritul antreprenorial al studenților în slujba teritoriului pentru promovarea turismului în oraș. Pentru a promova și a dezvolta atât competențele europene legate de antreprenoriat cât și competențele digitale din cadrul DigComp, și abilitățile generale inerente la competențele tinerilor secolului XXI, proiectul a combinat cunoștințele tipice “doing business” cu tehnologiile digitale disponibile. Scopul a fost de a crea un proiect de tip start-up care să utilizeze crowdfunding pentru a susține întreprinderea “socială” și strângerea de fonduri pentru restaurarea unui sit de interes istoric și artistic din orașul Napoli, promovând acțiuni de turism durabil. Cultura antreprenorială este fundamentală în societatea actuală. Oricine își poate dezvolta talentele și creativitatea, pentru ași pune abilitățile în slujba societății, nu doar pentru a obține un avantaj economic, cum ar fi un loc de muncă, dar și să contribuie în beneficiu comunității, ca în cazul proiectului. Vocația turistică a orașului este un alt element care contribuie la acțiunea de formare a proiectului.

Cuvinte-cheie
entrepreneurial skills, students, local heritage, enhancing the territory, digital tools, enterprise culture, entrepreneurial spirit, DigComp framework, sustainable tourism, soft skills,

abilități antreprenoriale, studenţi, patrimoniu local, punerea în valoare a teritoriului, instrumente digitale, cultură antreprenorială, spirit antreprenorial, cadrul DigComp, turism durabil, competenţe transversale