Posibilități și provocări pentru adoptarea conceptelor de sustenabilitate în designul vestimentar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
438 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 13:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
687.016 (27)
Industria îmbrăcămintei, confecții. Fabricarea articolelor de toaletă. Cosmetică (149)
SM ISO690:2012
BRUSTUREANU, Cornelia. Posibilități și provocări pentru adoptarea conceptelor de sustenabilitate în designul vestimentar. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2022, pp. 141-146. ISBN 978-9975-84-176-4. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2022.27
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Posibilități și provocări pentru adoptarea conceptelor de sustenabilitate în designul vestimentar

Possibilities and challenges for the adoption of sustainability concepts in fashion design

DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2022.27
CZU: 687.016

Pag. 141-146

Brustureanu Cornelia
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 16 mai 2022


Rezumat

Designerii vestimentari pot avea un rol-cheie în a face moda mai durabilă, deoarece sunt capabili să influenţeze şi să contribuie pe toate nivelurile de impact ale modei: economic, de mediu, social şi cultural, atât în mod pozitiv cât şi în mod negativ. Există o necesitate tot mai mare de a lua în considerare sustenabilitatea în designul de modă nu doar din perspectiva consumatorilor şi a industriei, ci şi a educatorilor. Educaţia în designul de modă trebuie să reprezinte o şansă de a-i face pe absolvenţii programului de studiu să conştientizeze provocările şi potenţialul designului pentru durabilitate şi să-i doteze cu cunoştinţele şi abilităţile necesare pentru a implementa abordări de modă durabilă. În cadrul studiului activităţile examinate atât în context global cât şi în cel românesc sunt clasificate în funcţie de principalele dimensiuni ale educaţiei, cu scopul de a oferi o imagine a situaţiei actuale şi o trecere în revistă a caracteristicilor specifice.

Clothing designers can play a key role in making fashion more sustainable, as they are able to influence and contribute to all levels of fashion impact: economic, environmental, social and cultural, both positive and negative. There is a growing necessity to consider sustainability in fashion design not only from the perspective of consumers and industry, but also from educators. Fashion design education should be an opportunity to make graduates to this programme of study be aware of the challenges and potential of design for sustainability and equip them with the knowledge and skills needed to implement sustainable fashion approaches. In the study, the activities examined in both the global and the Romanian context are classified according to the main dimensions of education, in order to provide an image of the current situation and an overview of the specific characteristics.

Cuvinte-cheie
designer de modă, design circular, gândire sistemică, educaţie pentru sustenabilitate, modă,

fashion designer, circular design, systems thinking, education for sustainability, sustainable fashion