Impactul școlii superioare de teatru Boris Șciukin asupra dezvoltării estetice și culturale a publicului și studenților din Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
433 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 00:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.02 (103)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
CARAUŞ, Tatiana. Impactul școlii superioare de teatru Boris Șciukin asupra dezvoltării estetice și culturale a publicului și studenților din Moldova. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale: Tezele comunicărilor, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice, 2022, pp. 68-69. ISBN 978-9975-117-81-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Impactul școlii superioare de teatru Boris Șciukin asupra dezvoltării estetice și culturale a publicului și studenților din Moldova

The impact of the Boris Sciukin high theater school on the aesthetic and cultural development of the Moldovan public and students

CZU: 792.02

Pag. 68-69

Carauş Tatiana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 13 mai 2022


Rezumat

Fiecare perioadă de timp scoate în prim-plan talente care exprimă esenţa acestui timp. Dacă aceste talente sunt valorificate, apreciate și încurajate, devin, la rândul lor izvor de învățare, de predare, de „furare‖ a misterului care se numește Teatru. După experiențe complexe în domeniul artei teatrale, multitune de realizări scenice, viață zbuciumată și creație multilaterală, după practica de actor, regizor, etc, mulți dintre „veteranii‖ scenei reușesc să transmită tinerilor harul și măiestria artei teatrale. Există multe școli pentru educarea actorilor dramatici și fiecare are propriile sale merite, istorie și o listă de parcursuri, victorii, reușite, discipoli. Una dintre ele este Școala de Teatru Vakhtangov, acum Școala Superioară de Teatru Boris Șciukin, instituție importantă în lumea pedagogiei teatrale. Mulți artiști ai teatrelor din Moldova își amintesc despre Școala Vakhtangov cu mari emoții și recunoștință. Bazată pe învățăturile lui K.S. Stanislavski, care l-a caracterizat pe E.B. Vakhtangov ca fiind cel mai bun elev și discipol al său, această Școală are o serie de avantaje excepționale. Vakhtangov a vegheat, fără îndoială, originile sistemului profesorului său: anume, în primul studiou al Teatrului de Artă din Moscova, unde au studiat tânărul Vakhtangov și talentații săi colegi (unul dintre ei fiind fenomenalul Mihail Cehov). La Școala Teatrală B. V. Șciukin din Moscova, s-au format trupele a cel puțin două teatre de renume din Moldova: din studioul moldovenesc din 1960 s-a născut teatrul Luceafărul, din Chișinău, iar din lansarea din 1985, teatrul ‖Eugene Ionesco‖. Dar nu numai ei... În general, în casa Șciukin erau patru studiouri moldovenești, despre care voi menționa ulterior. Mari actori care s-au format în acel studiou, au jucat și continua să lucreze acum în multe teatre din țară, dar și în multiple instituții de învățământ din Moldova, inclusiv Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice (AMTAP) din Chișinău. Absolvenții Școlii de Teatru Vakhtangov, promovează felul și metodica însușirii artei teatrale preluată anterior de la mentorii lor, iar lista discipolilor poate continua și continuă.

Cuvinte-cheie
impact, teatru, discipol, colaborare, evoluţie, cultură, fondatori