Articolul precedent |
Articolul urmator |
435 67 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 14:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
005.73:334.012 (3) |
Management organizațional (OM) (145) |
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (975) |
SM ISO690:2012 TIMOTIN, Ludmila, MARGINEANU, Virgiliu. Rolul culturii organizaționale în administrarea eficientă a afacerii. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale: Tezele comunicărilor, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice, 2022, pp. 55-56. ISBN 978-9975-117-81-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022 | ||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 005.73:334.012 | ||||||
Pag. 55-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Un bun producător, indiferent de profilul şi mărimea firmei administrate, vizavi de înţelegerea şi cunoaşterea comportamentului organizaţional, trebuie să aibă anumite abilități manageriale. Asemenea abilități pot fi însuşite şi deprinse în contextul identificării şi cunoaşterii culturii organizaționale în administrarea afacerii. Cultura de afaceri are un rol important în administrarea eficientă a caselor de producție audiovizuală. Pentru a avea performanțe în domeniu și o dinamică pozitivă pe piață, trebuie stabilită eficacitatea administrării entității, creat brand-ul firmei, dezvoltată cultura de afaceri și organizațională, precum și poziția strategică. Cultura de afaceri se referă la misiunea, obiectivele, așteptările și valorile unei companii care îi ghidează pe angajați. Afacerile cu o cultură bine definită tind să aibă mai mult succes decât companiile mai puțin structurate, deoarece au sisteme care promovează performanța, productivitatea și implicarea angajaților. Cultură organizațională permite observarea şi evaluarea comportamentului uman, contribuind la declanşarea energiilor şi acţiunii salariaţilor, astfel încât aceştia să contribuie la realizarea obiectivelor firmei. Studierea culturii organizaţionale oferă posibilitatea fundamentării transferurilor eficace de know-how managerial şi tehnologic, pe baza cunoaşterii specificului cultural al firmelor din domeniu. Cunoscând elementele culturale specifice se poate determina ce elemente manageriale pot fi transferate de la o firmă la alta cu rezultatele scontate şi cum trebuie realizată adaptarea. Deseori, datorită diferenţelor culturale, naţionale şi organizaţionale nu este posibil transferul de know-how tehnologic. Cultura organizaţională poate avea un impact major asupra funcţionalităţii şi creşterii performanţelor firmei, datorită practicării unui management al resurselor umane bazat pe cunoaşterea sistemului de valori, a aşteptărilor, aspiraţiilor şi a comportamentului salariaţilor şi al organizaţiei în ansamblul. Cultura organizațională controlează managerii de producție prin filtre care, în mod automat, înclină şi influenţează percepţiile managerului, gândirea şi sentimentele acestuia. Cultura organizaţională stabileşte fundamentul unei înţelegeri ce poate face din casa de producție o entitate de succes. O cultură puternică poate permite, cel puţin, evitarea unor probleme de organizare (cum ar fi repartizarea transportului, catering, etc.), de gestiune şi control. În cadrul unei astfel de culturi, managerii vor putea lua decizii mai eficiente şi cu cheltuieli mai mici. Acest fapt este esențial în domeniul producției audiovizuale, întrucât bugetele fiind restrânse, iar costurile producției mari - cheltuielile trebuie controlate la maxim, pentru a evita irosirea neargumentată a resurselor financiare. |
||||||
Cuvinte-cheie administarea afacerii, cultura de afaceri, cultura organizaţională, management, administrare eficientă |
||||||
|