Метафоризация коммуникативного процесса в содержании высшего художественного образования
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
352 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-09 19:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.012:159.955:81’373.612.2378:7.012 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901)
Psihologie (3368)
Lingvistică. Limbi (5046)
Estetică. Filozofie. Gust. Teoria artei în general (108)
SM ISO690:2012
OLEXIUK, Oliga. Metaphorization of the communicative process in the content of higher art education. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2022, pp. 39-43. ISBN 978-9975-84-176-4. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2022.07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Метафоризация коммуникативного процесса в содержании высшего художественного образования

Metaforizarea procesului de comunicare în contextul învăţământului artistic superior

Metaphorization of the communicative process in the content of higher art education

DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2022.07
CZU: 37.012:159.955:81’373.612.2378:7.012

Pag. 39-43

Olexiuk Oliga
 
Kyiv Borys Grinchenko University
 
 
Disponibil în IBN: 13 mai 2022


Rezumat

The modern postnonclassical stage of scientific cognition development necessitates a new view of the educational and upbringing potential of art. The study of the transdisciplinarity phenomenon in the Western European and domestic scientific discourse shows the emergence of a new strategy for solving real practical problems, which correlates with the principles, styles of thinking, value of postnon-classical science. The research methodology is complex and is based on inter- and transdisciplinary approaches using theoretical and empirical methods. The metaphorization of the educational process is directly related to the mechanism of thinking: it is an integral part of it. Metaphor is seen as part of the cognitive processes, which provides the path from the artistic image perception to the concept formation. It is emphasized that the metaphor allows us to appreciate positively the organization of the educational process. Metaphorical thinking is seen as thinking based on moving from specific objects to understanding value ideas and their associative connections. In order to study in practice how to solve this problem, the storytelling “We both grieved with one grief and rejoiced with one happiness” based on the life and work of Borys Grinchenko is presented and analyzed. Pedagogical observations have shown that the form of storytelling created an open atmosphere for transdisciplinary transfer of pedagogical skills, which combined the intellectual and creative potential of the teachers and students of the Institute of Arts of the Borys Grinchenko Kyiv University and proved the expediency of reorientation.

Etapa modernă postnonclasică de dezvoltare a cunoaşterii ştiinţifice relevă necesitatea aruncării unei priviri noi asupra potenţialului educativ şi instructiv al artei. Studierea fenomenului transdisciplinar în discursul ştiinţific vest-european şi naţional denotă apariţia unei noi strategii de rezolvare a problemelor practice reale, care corelează cu principiile, stilurile de gândire şi valorile ştiinţei postnonclasice. Metodologia de cercetare are un caracter complex şi se bazează pe abordări inter- şi transdisciplinare cu utilizarea metodelor teoretice şi empirice. Metaforizarea procesului educaţional are tangenţă directă cu mecanismul gândirii, adică este parte integrantă a acestuia. Metafora este considerată ca o parte a proceselor cognitive, ceea ce permite studierea etapelor ei de formare: de la percepţia unei imagini artistice până la formarea unui concept. Se subliniază că metafora oferă posibilitatea unei evaluări pozitive a organizării procesului educaţional. Gândirea metaforică este examinată ca un mod de gândire bazat pe trecerea de la obiecte concrete la înţelegerea ideilor importante şi a legăturilor lor asociative. În scopul implementării practice a obiectivelor propuse este prezentată şi analizată cartea de povestiri „Noi ambii ne-am întristat de acelaşi necaz şi ne-am bucurat de aceeaşi fericire”, care reflectă momente din viaţa şi opera lui Boris Grinchenko. Observaţiile pedagogice au demonstrat că forma de povestire a creat o atmosferă deschisă pentru transferul transdisciplinar al abilităţilor pedagogice, care a unit potenţialul intelectual şi creativ al profesorilor şi studenţilor de la Institutul de Arte al Universităţii „Boris Grinchenko” din Kiev şi a confirmat oportunitatea reorientării.

Cuvinte-cheie
postnonclassical practices, inter- and transdisciplinary approaches, higher art education, metaphorization of the educational process, methods of transdisciplinary engineering,

practici postnonclasice, abordări inter- şi transdisciplinare, învăţământ superior artistic, metaforizarea procesului educaţional, metode de inginerie transdisciplinară