Conexiunea dintre educația interculturală și curriculum-ul disciplinar la geografie, treapta gimnazială și liceală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
342 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-04 20:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.214.112:91+316.74 (1)
Educație (14208)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (430)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (788)
SM ISO690:2012
SOCHIRCĂ, Elena, GOLUBIŢCHI, Silvia, BEREGOI, Elena. Conexiunea dintre educația interculturală și curriculum-ul disciplinar la geografie, treapta gimnazială și liceală. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Psihopedagogie şi incluziune școlară, Ed. 5, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 5, pp. 83-89. ISBN 978-9975-76-387-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 5, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
5, Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Conexiunea dintre educația interculturală și curriculum-ul disciplinar la geografie, treapta gimnazială și liceală

CZU: 371.214.112:91+316.74

Pag. 83-89

Sochircă Elena1, Golubiţchi Silvia1, Beregoi Elena2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teoretic Român-German „Mihail Kogălniceanu“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 mai 2022


Rezumat

The modernization of education in the context of globalization and cultural diversity requires axiological updates in the curriculum of school subjects. In this context, in the disciplinary curriculum in Geography, 2019 edition, a series of changes were made, including from the perspective of intercultural education and the training of students in cultural awareness and expression skills.

Modernizarea învățământului în contextul globalizării și a diversității culturale solicită actualizări axiologice în curriculum-ul disciplinelor școlare. În acest context, în curriculum-ul disciplinar la Geografie, ediția 2019, au fost operate un șir de modificări, inclusiv din perspectiva educației interculturale și a formării la elevi a competențelor de sensibilizare și exprimare culturală.

Cuvinte-cheie
geografie, educaţie interculturală, competenţă interculturală, unităţi de conţinut, curriculum,

geography, intercultural education, intercultural competence, content units, curriculum