School enrollment and attendance of Moldovan children: analysis and perspectives
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
344 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 11:15
SM ISO690:2012
COLESNICOVA, Tatiana. School enrollment and attendance of Moldovan children: analysis and perspectives. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, Ed. 15, 15-16 octombrie 2021, Chișinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2021, Ediția 15, Vol.2, pp. 340-346. ISBN 978-9975-3529-7-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 15, Vol.2, 2021
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
15, Chișinău, Moldova, 15-16 octombrie 2021

School enrollment and attendance of Moldovan children: analysis and perspectives

JEL: I20, I21, I24, I30

Pag. 340-346

Colesnicova Tatiana
 
National Institute for Economic Research of Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 10 mai 2022


Rezumat

The main purpose of this article is to analyze school enrollment and attendance of Moldovan children in recent period, revealed the problems and estimated the perspectives. The following researches methods were used in the presented work: induction and deduction, synthesis, logical, monographic, comparative, economic analysis of the statistical data. The analysis revealed that the main reason for not attending the school is the pupil engaged in the labor market and poverty. Other reasons are: the pupil works with the parents in the household, the pupil works daily with parents, the pupil works daily independent of parents, etc. Perspectives in the development of the educational process in the country: the digitalization of educational institutions and professional development of teaching staff in the field of digital technologies, strengthening the material and technical base of educational institutions of all levels, development of program documents, etc. Also, the development of an "Education Strategy 2030" in which the main objectives will be, above all, equal access, quality, relevance of learning, digitalization of education, as well as the development of gender issues, ensuring the resilience of the education system to the conditions caused by the pandemic and in general to the various critical situations that may occur. The strategic goal in the field of education in the country is to ensure its accessibility, the use of modern technologies in the educational process.

Scopul principal al acestui articol este de a analiza înmatricularea și frecvența școlară a copiilor din Republica Moldova în ultima perioadă, de a evidenția problemele și de a estima perspectivele. În lucrarea prezentată au fost utilizate următoarele metode de cercetare: inducția și deducția, sinteza, analiza logică, monografică, comparativă, economică a datelor statistice. Analiza a relevat faptul că principalele motive din cauza cărora elevii au abandonat școala sunt că elevul este angajat pe piața muncii și sărăcia în țară. Alte motive sunt: elevul lucrează cu părinții în gospodărie, elevul lucrează zilnic cu părinții, elevul lucrează zilnic independent de părinți etc. Perspective în dezvoltarea procesului educațional în țară: digitalizarea instituțiilor de învățământ și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice în domeniul tehnologiilor digitale, consolidarea bazei materiale și tehnice a instituțiilor de învățământ de toate nivelurile, elaborarea documentelor programatice etc. De asemenea, elaborarea unei "Strategii educaționale 2030" în care principalele obiective vor fi, în primul rând, accesul egal, calitatea, relevanța învățării, digitalizarea educației, precum și dezvoltarea problematicii de gen, asigurarea rezilienței sistemului educațional la condițiile cauzate de pandemie și, în general, la diversele situații critice care pot apărea. Obiectivul strategic în domeniul educației din țară este asigurarea accesibilității acesteia, utilizarea tehnologiilor moderne în procesul educațional.

Cuvinte-cheie
education, school enrollment, school attendance, out-of-school indicator, children poverty.,

educaţie, înmatricularea in școală, frecvență școlară, indicatorul "out-of-school" – abandonului școlar, sărăcia copiilor.