Repere teoretico-practice privind comportamentul negativ al consumatorilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
619 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 21:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:366.1 (7)
Probleme generale ale comerțului. Piața (816)
Consumerism (155)
SM ISO690:2012
REMEȘOVSCHI, Natalia. Repere teoretico-practice privind comportamentul negativ al consumatorilor. In: 30 years of economic reforms in the Republic of Moldova: economic progress via innovation and competitiveness, 24-25 septembrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2022, Vol.1, pp. 153-162. ISBN 978-9975-155-60-1. DOI: https://doi.org/10.53486/9789975155618.21
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
30 years of economic reforms in the Republic of Moldova: economic progress via innovation and competitiveness
Vol.1, 2022
Conferința "30 years of economic reforms in the Republic of Moldova: economic progress via innovation and competitiveness"
Chişinău, Moldova, 24-25 septembrie 2021

Repere teoretico-practice privind comportamentul negativ al consumatorilor

Theoretical and practical benchmarks regarding to the consumers negative behavior

DOI:https://doi.org/10.53486/9789975155618.21
CZU: 339.138:366.1
JEL: M31, I1, I12

Pag. 153-162

Remeșovschi Natalia
 
Institutul Internaţional de Management "Imi-Nova"
 
 
Disponibil în IBN: 9 mai 2022


Rezumat

Luând în considerație importanța pe care o au consumatorii în realizarea obiectivelor companiilor, apare necesitatea monitorizării și identificării stadiului de dezvoltare a relațiilor cu clienții, dar și a nivelului de satisfacție primit. Faptul este determinat de unele probleme nestabilite, neidentificate sau nesoluționate cu care se confruntă consumatorii, în rezultat generându-se un comportament negativ a consumatorilor. În rezultat comportamentul negativ poate influența imaginea companiei, viitoarele relații, precum și promovarea ulterioară pe care o fac consumatorii. Abordând, importanța acestei probleme, precum și factorii care condiționează cel mai des astfel de comportamente negative, constatăm necesitatea implementării sistemelor eficiente privind: mаnаgementul reclаmаţiilоr, care poate reprezenta un element оbiectiv și un instrument eficient în reducerea nemulţumirii și insatisfacției; MRC/CRM(customer relationship management) axat pe gestionarea eficientă și profitabilă a relațiilor cu clienții pe parcursul întregului ciclu de relații; cercetarea comportamentului consumatorului, sub aspectul factorilor și elementelor implicate de natură psihofiziologică (preferințe, gusturi, percepție, atenție, gândire, motivație), și elemente de natură sociologică (obiceiuri, deprinderi, experiențe de viață); evaluarea feed-back-ului consumatorului, dependent de gradul de satisfacție a consumatorilor după ce produsul sau serviciul a fost achiziționat și consumat; folosirea cutiilor cu sugestii atrag atenția amănunțită a fiecărei păreri a consumatorilor în parte, și produc cercetări de marketing instantanee; comunicarea permanentă/call center, este o bună metodă de atenuare a comportamentului negativ având capacitatea de a transmite informația nonstop și de a pune la dispoziția clientului cele mai actuale știri despre produsul/ serviciul acordat și linia fierbinte, venind în ajutorul consumatorului prin respectarea drepturilor lor, soluționarea problemelor în cel mai scurt timp, cu orar non-stop; politica de interacțiune permanentă cu clienții prin educarea, informarea și dezvoltarea conştiinţei şi comportamentului consumatorului, precum și dezvoltarea încrederii consumatorilor. Fiind vaste, aceste acțiuni pot fi realizate atât direct de companii prin intermediul reprezentanților, personalului, dar și prin campaniile de relații cu publicul, cât și prin intermediul MASS MEDIA sau SOCIAL MEDIA.

Cuvinte-cheie
consumator, comportamentul consumatorului, comportament negativ al consumatorului, relația companiei cu consumatorii, insatisfacție