Forme de organizare a activităţilor la limba şi literatura română
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
414 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 12:17
SM ISO690:2012
LAȘCU, Cristina. Forme de organizare a activităţilor la limba şi literatura română. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 325-335. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Forme de organizare a activităţilor la limba şi literatura română


Pag. 325-335

Lașcu Cristina
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

The structure of the educational process can be analysed at different reference levels. In this article, we question the level of organisation of training activities, relative to the conventional number of those trained in an institutional framework. From this point of view, thetraining activities can be: frontal, (micro)group and individual. Any of these forms lend them selves to the conduct of language and literature classes Romanian, having, of course, eachits advantages and disadvantages. The role of the teacher is to choose the form of organization of the training and the appropriate teaching methods, with the ultimate goal of achieving the curricular objectives. The key of a successful instructional-educational process lies in the harmonious combination of the three forms of activity.

Structura procesului de învăţământ poate fi analizată la diferite niveluri de referinţă. În acest articol, punem în discuție nivelul de organizare a activităților de instruire, raportat la numărul convenţional al celor instruiţi într-un cadru instituţional. Din acest punct de vedere, activitățile de instruire pot fi: frontale, (micro)grupale și individuale. Oricare dintre aceste forme se pretează pentru desfășurarea orelor de limbă și literatură română, având, desigur, fiecare avantajele și dezavantajele sale. Rolul profesorului constă în a alege forma de organizare a instruirii și metodele de predare potrivite, având ca scop final realizarea finalităților curriculare. Cheia unui proces instructiv-educativ reuşit rezidă în combinarea armonioasă a celor trei forme de activitate.

Cuvinte-cheie
educational process, structure, forms of organisation, frontal/ group/ individual activity, advantages/ disadvantages,

proces de învățământ (PÎ), structura, forme de organizare, activitate frontală/ în grup/ individuală, avantaje/ dezavantaje