Educația și conflictele şcolare – factori determinanți ai existenței
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
331 17
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-19 16:14
SM ISO690:2012
ILIE, Atena Luminița, FLOREA, Dochita. Educația și conflictele şcolare – factori determinanți ai existenței. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 292-304. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Educația și conflictele şcolare – factori determinanți ai existenței


Pag. 292-304

Ilie Atena Luminița, Florea Dochita
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

The study of conflict management is increasingly approached in human resource management because it contributes to a better understanding of individual and group behaviors within an organization. In general, conflict appears as a form of human interaction through which two or more members of a community disagree in whole or in part on issues. In other words, conflict is the intentional interference of an individual or group in the efforts to achieve the goals of another group. Because the goals of the two parties are often incompatible, the achievement of the goal by one party makes it impossible for the other party to achieve it.

Studierea managementului conflictelor este tot mai mult abordată în managementul resurselor umane, deoarece contribuie la omai bună cunoaştere a comportamentelor individuale şi de grup încadrul unei organizaţii. În general, conflictul apare ca o formă ainteracţiunii umane prin care doi sau mai mulţi membri ai uneicolectivităţi intră în dezacord total sau parţial asupra unor probleme.Cu alte cuvinte, conflictul este amestecul intenţionat al unui individsau al unui grup în eforturile de realizare a scopurilor unui alt grup.Deoarece scopurile celor două părţi sunt de cele mai multe oriincompatibile, realizarea scopului de către una din părţi face imposibilă realizarea acestuia de către cealaltă parte.

Cuvinte-cheie
conflict, educational environment, educational conflict, conflict states, conflict management, negotiation,

conflict, mediul educaţional, conflict educaţional, stări conflictuale, managementul conflictului, negociere