Chipul lemnului sacrificat. Icoana de vatră şi pristornicul în educaţia plastică,
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
328 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 13:42
SM ISO690:2012
HORGAN, Dan-Gicu. Chipul lemnului sacrificat. Icoana de vatră şi pristornicul în educaţia plastică,. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 228-245. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Chipul lemnului sacrificat. Icoana de vatră şi pristornicul în educaţia plastică,


Pag. 228-245

Horgan Dan-Gicu
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

Through this article, we are trying to get the attention on an alarming signal regarding the noncaring that sets in between the queue of the gymnasium students towards any kind of taught knowledge. Due to their relationships with technology, they gradually get deprived of the elements of the Christian Orthodox religion and the desire to assert themselves in society to the detriment of the social network. The modernist and digital age, coming with it brought an extra comfort into the Romanians souls and households, but comfort does not and should not replace the intellectual or physical effort that every human being is obliged to make every day, whether being a child or an older student. Moreover, many of the textbooks, including Art Education do not meet or fit the learning needs of adolescents. Through transdisciplinary, folklore, elements of orthodox religion, and Art Education, we intent to cover the range of knowledge and to increase the desire of teenagers to learn Art Education also, to direct the adolescents toward them being more responsible and receptive to the needs of modern society in which we live in.

Prin acest articol, dorim să tragem un semnal de alarmă faţă de nepăsarea care se instalează în rândul adolescenţilor de gimnaziu faţă de orice formă de învăţare. Treptat, prin acapararea lor de tehnologie, ei sunt privaţi de elementele de cult creştin-ortodox şi de dorinţa de afirmare în societate, în defavoarea derizorie a reţelelor de socializare. Modernismul şi era digitală a adus un plus de confort în casele şi în sufletul românilor. Dar confortul nu suplineşte efortul intelectual sau pe cel fizic, pe care orice om este dator să-l înfăptuiască în fiecare zi, indiferent dacă este copil sau elev. Mai mult, omare parte dintre manuale, printre care şi manualul de educaţieplastică, nu satisfac nevoile adolescenţilor de învăţare. Printransdisciplinaritatea folclor, elementele de cult ortodox şi educaţiaplastică, ne dorim acoperirea plajei de cunoştinţe, creşterea dorinţeiadolescenţilor pentru educaţie plastică şi crearea unui adolescent mairesponsabil şi mai receptiv la nevoile societăţii.

Cuvinte-cheie
icon, teenagers, hearth, religious seals, plastic education,

icoană, adolescenţi, vatră, pristolnic, educație plastică