Perspective teoretice asupra implementării dezvoltării personale în organizațiile școlare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
384 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 22:39
SM ISO690:2012
IONESCU (CIULEI), Florentina. Perspective teoretice asupra implementării dezvoltării personale în organizațiile școlare. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 125-142. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Perspective teoretice asupra implementării dezvoltării personale în organizațiile școlare


Pag. 125-142

Ionescu (Ciulei) Florentina
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

Today's permanently dynamic society, based on fast and complex knowledge, demands more than ever to the school organization, which except for the family has the ability to shape and cultivate the skills, well-being and individual potential of the young generation, to increase the quality of education by adapting to the new educational paradigms. Thus, in order to meet the new challenges, it is necessary that education is always in step with the evolution and changes that occur. For this to happen, teachers and school managers need to try to develop themselves, build successful organizations, make them more adaptable and strengthen mechanisms to increase their performance. Change, evolution and personal development are essential elements, desired by teachers and school managers and which make them find creative ways to take a step forward. The purpose of this article is to highlight the need for implementation of personal development in the school organization, using methods such as literature review and documentation.

Societatea actuală, permanent dinamică, bazată pe cunoaștere rapidă și complexă, solicită mai mult decât oricând organizației școlare, cea care, cu excepția familiei, are capacitatea de a modela și de a cultiva abilitățile, bunăstarea și potențialul individual al tinerei generații, creșterea calității actului educațional prin adaptarea la noile paradigme educaționale. Astfel că, pentru a răspunde noilor provocări, este necesar ca educația să fie mereu în pas cu evoluția și schimbările care apar. Pentru ca acest lucru să se realizeze, cadrele didactice și managerii școlari trebuie să încerce să se dezvolte personal, să construiască organizații de succes, să le facă mai adaptabile și să consolideze mecanisme prin care să crească performanța acestora. Schimbarea, evoluția și dezvoltarea personală sunt elemente esențiale, dorite de cadrele didactice și managerii școlari, și care îi fac să găsească căi creative de a face un pas înainte. Obiectivul acestui articol vizează evidențierea nevoii implementării dezvoltării personale în organizația școlară, apelând la metode precum recenzia literaturii de specialitate și documentarea.

Cuvinte-cheie
personal development, school organization, educational system,

dezvoltarea personală, organizaţie şcolară, sistem educaţional