Abordări conceptuale ale creativităţii în procesul educaţional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
448 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 19:33
SM ISO690:2012
BÎRGĂOANU, Claudia I.. Abordări conceptuale ale creativităţii în procesul educaţional. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 37-46. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Abordări conceptuale ale creativităţii în procesul educaţional


Pag. 37-46

Bîrgăoanu Claudia I.
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

Creativity is a multidimensional concept, which can manifest itself in multiple fields and can be defined from the perspective of different disciplines: psychology, social psychology, pedagogy, cognitive sciences, arts, artificial intelligence, philosophy, economics, management, etc. and therefore at many distinct levels: cognitive, intellectual, social, economic, artistic, literary, pedagogical, psychological, etc. The difficulty of defining creativity lies in the particular associations of this concept with the arts, in the complex nature of creativity and in the variety of theories that have been developed to explain it. Our duty, as teachers, is to stimulate and develop the child's creative abilities, even from an early age.

Creativitatea este un concept multidimensional, care se poate manifesta în multiple domenii şi poate fi definită din perspectiva unor discipline diferite: psihologie, psihologie socială, pedagogice, științe cognitive, arte, inteligență artificială, filosofie, economie, management etc. și, deci, la multe niveluri distincte: cognitiv, intelectual, social, economic, artistic, literar, pedagogic, psihologic etc. Dificultatea definirii creativității rezidă în asocierile particulare ale acestui concept cu artele, în natura complexă a creativității și în varietatea teoriilor care au fost dezvoltate pentru a o explica. Datoria noastră, a cadrelor didactice, este de a stimula și dezvolta capacitățile creatoare ale copilului, chiar de la cele mai fragede vârste.

Cuvinte-cheie
creativity, definitions, concept,

creativitate, definiții, concept