Rolul valorilor morale ale pedagogiei populare în formarea personalității elevilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
437 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-26 21:27
SM ISO690:2012
APREOTESEI, Maria Diana. Rolul valorilor morale ale pedagogiei populare în formarea personalității elevilor. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 15-25. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Rolul valorilor morale ale pedagogiei populare în formarea personalității elevilor


Pag. 15-25

Apreotesei Maria Diana
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

The content of the article presents the role of moral values of popular pedagogy in the formation of students' personality, as a result of the symbiosis between cognitive, affective and volitional. The characteristic features of the Romanian nation (joy of work, wisdom, cleverness, intuition, worthiness, ethical sense, honesty, sincerity, modesty, self-control, spirit of solidarity, sense of humor, etc.) and the means of popular pedagogy (proverbs, sayings, traditions, habits) are values of popular pedagogy and they have an impact on development of students' personality through the transfer and assimilation of models, norms, attitudes, knowledge in their own training and training between humans and human-society relations.

În conținutul articolului este prezentat rolul valorilor morale ale pedagogiei populare în formarea personalității elevilor, ca rezultat al simbiozei dintre cognitiv, afectiv şi voliţional. Trăsăturile caracteristice poporului român (bucuria de a munci, înțelepciunea, isteţimea, intuiţia, vrednicia, simţul etic, cinstea, sinceritatea, modestia, stăpânirea de sine, spiritul solidarităţii, simţul umorului ș.a.) și mijloacele pedagogiei populare (proverbele, zicătorile, tradițiile, obiceiurile) sunt valori ale pedagogiei populare și au un impact asupra dezvoltării personalității elevilor prin transferul și asimilarea de modele, norme, atitudini, cunoṣtinţe în propria formare și formarea pentru relaționarea om-om și om-societate.

Cuvinte-cheie
ethnopedagogy, popular pedagogy, moral values, students, personality, folklore, traditions and customs,

etnopedagogie, pedagogie populară, valori morale, elevi, personalitate, folclor, tradiții și obiceiuri