Articolul precedent |
Articolul urmator |
685 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 17:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.48:37 (7) |
Procese sociale. Dinamică socială (580) |
Educație (14306) |
SM ISO690:2012 ŢĂRNĂ, Ecaterina. Rolul liderului în prevenirea şi rezolvarea conflictelor educaţionale . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 132-136. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.3, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.48:37 | ||||||
Pag. 132-136 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article we will present numerous studies that have investigated the role of a leader in preventing and resolving educational conflicts, analyzing certain factors: typology of leaders, group organization, organizational context, sources and causes of educational conflicts, types of relationships, etc. By generalizing the information about the leader and the conflict, we will highlight that each person wants to have a comfortable place in the group, quiet, having balanced relationships, where they feel protected and rewarded. From this point of view, we will focus on leaders who have an efficient, balanced style and a non-conflicting attitude towards all members of the group. The analysis of the literature allowed us to deduce that the leader cannot be “fabricated” or “invented” through coercive corrections, it can only be expressed through education, affective and cognitive tendencies. |
||||||
Cuvinte-cheie leader, role, conflict, prevention and resolution of educational conflicts |
||||||
|