Rolul liderului în prevenirea şi rezolvarea conflictelor educaţionale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
685 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 17:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.48:37 (7)
Procese sociale. Dinamică socială (580)
Educație (14306)
SM ISO690:2012
ŢĂRNĂ, Ecaterina. Rolul liderului în prevenirea şi rezolvarea conflictelor educaţionale . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 132-136. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.3, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Rolul liderului în prevenirea şi rezolvarea conflictelor educaţionale

The leader's role in preventing and resolving educational conflicts

CZU: 316.48:37

Pag. 132-136

Ţărnă Ecaterina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

In this article we will present numerous studies that have investigated the role of a leader in preventing and resolving educational conflicts, analyzing certain factors: typology of leaders, group organization, organizational context, sources and causes of educational conflicts, types of relationships, etc. By generalizing the information about the leader and the conflict, we will highlight that each person wants to have a comfortable place in the group, quiet, having balanced relationships, where they feel protected and rewarded. From this point of view, we will focus on leaders who have an efficient, balanced style and a non-conflicting attitude towards all members of the group. The analysis of the literature allowed us to deduce that the leader cannot be “fabricated” or “invented” through coercive corrections, it can only be expressed through education, affective and cognitive tendencies.

Cuvinte-cheie
leader, role, conflict, prevention and resolution of educational conflicts