Articolul precedent |
Articolul urmator |
407 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 16:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13 (429) |
Educație (14312) |
SM ISO690:2012 SIMCENCO, Irina. Consideraţii teoretice privind motivaţia pentru carieră didactică la studenţi . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 111-116. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.3, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.13 | ||||||
Pag. 111-116 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article emphasizes a current problem for contemporary society and for education system. Stimulating and motivation organizing is an important feature in training of experts in education. The students’ motivation for a successful teaching career is based on a variety of factors: pragmatic, social, intrinsic, subjective, etc. It’s important for students to develop and keep the professional skills requested by a teaching career, they should receive a qualitative initial and continuos training, guidance and mentoring, involvement in professional communities. |
||||||
Cuvinte-cheie motivation, Teaching career, students, motivational factors, learning |
||||||
|