Consideraţii teoretice privind motivaţia pentru carieră didactică la studenţi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
407 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 16:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (429)
Educație (14312)
SM ISO690:2012
SIMCENCO, Irina. Consideraţii teoretice privind motivaţia pentru carieră didactică la studenţi . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 111-116. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.3, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Consideraţii teoretice privind motivaţia pentru carieră didactică la studenţi

Theoretical considerations of students’ motivation for a teaching career

CZU: 371.13

Pag. 111-116

Simcenco Irina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

The article emphasizes a current problem for contemporary society and for education system. Stimulating and motivation organizing is an important feature in training of experts in education. The students’ motivation for a successful teaching career is based on a variety of factors: pragmatic, social, intrinsic, subjective, etc. It’s important for students to develop and keep the professional skills requested by a teaching career, they should receive a qualitative initial and continuos training, guidance and mentoring, involvement in professional communities.

Cuvinte-cheie
motivation, Teaching career, students, motivational factors, learning