Articolul precedent |
Articolul urmator |
325 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-05 13:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013/.014 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 APREOTESEI, Maria Diana. Rolul valorilor morale ale pedagogiei populare în formarea personalităţii elevilor . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 106-111. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.3, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013/.014 | ||||||
Pag. 106-111 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The content of the article presents the role of moral values of popular pedagogy in the formation of students' personality, as a result of the symbiosis between cognitive, affective and volitional. The characteristic features of the Romanian nation (joy of work, wisdom, cleverness, intuition, worthiness, ethical sense, honesty, sincerity, modesty, self-control, spirit of solidarity, sense of humor, etc.) and the means of popular pedagogy (proverbs, sayings, traditions, habits) are values of popular pedagogy and they have an impact on development of students' personality through the transfer and assimilation of models, norms, attitudes, knowledge in their own training and training between humans and human-society relations. |
||||||
Cuvinte-cheie ethnopedagogy, popular pedagogy, , moral values, students, personality, folklore, traditions and customs |
||||||
|