Articolul precedent |
Articolul urmator |
452 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-29 23:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13 (429) |
Educație (14077) |
SM ISO690:2012 CUZNEŢOV, Larisa. Formarea iniţială a cadrelor didactice: perspective teoretice şi aplicative . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 95-100. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.3, 2021 |
|||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | |||||
|
|||||
CZU: 371.13 | |||||
Pag. 95-100 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
The article contains a theoretical study on the approach of the epistemological and applied perspectives of the initial training of teachers. The basic aspects of the conceptual, technological framework and the personality model of the university teacher in postmodernity and their importance in the initial training of the pedagogue are analyzed. At the same time, the article reflects the essence and specificity of the concepts: the condition of scientificity, paradigm, theory and model in the context of their conversion in the university education process. |
|||||
Cuvinte-cheie teacher, initial training, theoretical perspectives, scientific conditions, paradigm, Models, pedagogical conversion |
|||||
|