Studiu de caz: аnаliza indicatorilor principali lа cоmpаniа „АCM-Muncеști” S.R.L
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
450 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 08:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.52:658.1 (30)
Operații în management. Direcții (295)
Forme de întreprinderi. Finanțare (319)
SM ISO690:2012
TCACI, Alexandru. Studiu de caz: аnаliza indicatorilor principali lа cоmpаniа „АCM-Muncеști” S.R.L. In: Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration: 4th International Conference, Ed. 4, 3-4 decembrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, Ediția 4, Vol.2, pp. 152-155. ISBN 978‐9975‐3527‐2‐7..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration
Ediția 4, Vol.2, 2021
Conferința "Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration"
4, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2021

Studiu de caz: аnаliza indicatorilor principali lа cоmpаniа „АCM-Muncеști” S.R.L

CZU: 005.52:658.1

Pag. 152-155

Tcaci Alexandru
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2022


Rezumat

Topicality of the research topic: Financial rates are indicators used to assess the performance and financial position of an entity. Most of these economic and financial indicators are calculated based on the information provided by companies in the financial statements. The usefulness of these economic and financial indicators consists both in highlighting a trend, and especially in the possibility that the analyzed company can be compared with other companies active in the same sector. At the same time, there are financial indicators that help predict a possible future bankruptcy. Economic and financial indicators are not only used to analyze the internal economic situation of the company, but also to compare the economic and financial situation of the company with other companies in the same field of activity or in the entire national economy. Such comparisons reveal, for example, the position of the company in relation to direct internal or external competition (national and / or international companies in the same field) in terms of sales, profitability, financial health, etc. or the position of the company in the national economy.Economic analysis involves researching a phenomenon or process from an economic point of view, which implies correlatively, highlighting the efforts dimensioned by the consumption of material, human and financial resources, as well as the effects, limited to the results as useful social values. The determinative “economic” determines the character of the analysis, which can have as object not only an economic activity, but also a medical, political, social one, etc. We can associate the word "analysis", either terms that indicate the nature of the analysis (economic analysis, accounting analysis, statistical analysis, static analysis, dynamic analysis, mathematical analysis, etc.), or the object of analysis (analysis of production and marketing of the enterprise, analysis ensuring and using human potential, analysis of marginal productivity, analysis of production costs, analysis of profitability, etc.).

Ratele financiare sunt indicatori utilizati pentru aprecierea performanței și poziției financiare a unei entități. Cea mai mare parte a acestor indicatori economico-financiari se calculează pe baza informațiilor furnizate de companii în situațiile financiare. Utilitatea acestor indicatori economico-financiari constă atât în evidențierea unui trend, cat mai ales în posibilitatea ca societatea analizata să poată fi comparată cu alte companii active în același sector. Totodată, există indicatori financiari care ajuta la predicția unui eventual faliment în viitor. Indicatorii economico-financiari nu sunt utilizați doar pentru a analiza situația economică internă a companiei, ci și pentru a compara situația economico-financiară a firmei cu alte companii din același domeniu de activitate sau din întreaga economie națională. Astfel de comparații relevă, spre exemplu, poziția firmei respective în raport cu concurența directă internă sau externă (companii naționale și/sau internaționale din același domeniu) din punctul de vedere al vânzărilor, profitabilității, sănătății financiare etc. sau poziția firmei respective în cadrul economiei naționale. Analiza economică, presupune cercetarea unui fenomen sau proces din punct de vedere economic, ceea ce implică corelativ, evidenţierea eforturilor dimensionate prin consumul de resurse materiale, umane şi financiare, cât şi a efectelor, circumscrise rezultatelor ca valori sociale utile. Determinativul “economică” fixează caracterul analizei, care poate avea ca obiect nu numai o activitate economică, ci şi una medicală, politică, socială etc. Putem asocia cuvântului “analiză”, fie termeni care să indice caracterul analizei (analiză economică, analiză contabilă, analiză statistică, analiză statică, analiză dinamică, analiză matematică etc.), fie obiectul analizei (analiza activităţii de producţie şi comercializare a întreprinderii, analiza asigurării şi utilizării potenţialului uman, analiza productivităţii marginale, analiza costurilor de producţie, analiza rentabilităţii etc.).

Cuvinte-cheie
economic analysis, phenomenon, process of consumption of material, human and financial resources,

analiză economică, fenomen, proces consum de resurse materiale, umane şi financiare