Articolul precedent |
Articolul urmator |
272 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 22:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
76:378.036 (1) |
Arte grafice. Grafică (131) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565) |
SM ISO690:2012 RĂILEANU, Veronica. Dezvoltarea abilitaților creative la studenții graficieni . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 300-303. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 76:378.036 | ||||||
Pag. 300-303 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Words determine the speech, numbers are the basis of mathematics, musical notes make up music, all of these elements together form the specifics of the language for a particular branch. Obviously graphic arts are also based on a unique language, which has a very wide spectrum, just like the visual arts themselves. The graphic arts are arranged alphabetically due to the elements of plastic language, which represent a specific source of communication. Just as an illiterate person would not be able to read a book, without knowing the alphabet of the specific plastic language we won't be able to understand the message that a work of art conveys |
||||||
Cuvinte-cheie graphic education, pagination, structure, proportion, contrast, rhythm, color properties |
||||||
|