Repere în abordarea copiilor cu cerințe educaționale speciale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
780 47
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 13:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.3 (129)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
SM ISO690:2012
GEORGESCU, Maria. Repere în abordarea copiilor cu cerințe educaționale speciale . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 214-221. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.1, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Repere în abordarea copiilor cu cerințe educaționale speciale

References in approaching children with special educational requirements

CZU: 376.3

Pag. 214-221

Georgescu Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2022


Rezumat

The social universe in which we live represents a system of interacting forces that is reflected on a small scale in each of us. Focusing on only one of these means canceling or even reducing the multitude of factors responsible for producing a phenomenon. The fundamental idea we want to present is to apply a systemic strategy to address the issue of children with special needs to major elements such as: school, student class, school program, teacher, family, specialists, competent institutions, aiming finally achieving a balance between the human being and the environment.

Cuvinte-cheie
special educational requirements, education, intervention