Articolul precedent |
Articolul urmator |
780 47 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 13:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.3 (129) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599) |
SM ISO690:2012 GEORGESCU, Maria. Repere în abordarea copiilor cu cerințe educaționale speciale . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 214-221. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.3 | ||||||
Pag. 214-221 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The social universe in which we live represents a system of interacting forces that is reflected on a small scale in each of us. Focusing on only one of these means canceling or even reducing the multitude of factors responsible for producing a phenomenon. The fundamental idea we want to present is to apply a systemic strategy to address the issue of children with special needs to major elements such as: school, student class, school program, teacher, family, specialists, competent institutions, aiming finally achieving a balance between the human being and the environment. |
||||||
Cuvinte-cheie special educational requirements, education, intervention |
||||||
|