Articolul precedent |
Articolul urmator |
394 29 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-21 14:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.3 (128) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (588) |
SM ISO690:2012 SÎRBU, Adriana-Evelina. Procesul de adaptare a copiilor cu implant cohlear prin tehnici inovative . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 210-214. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
|||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | |||||
|
|||||
CZU: 376.3 | |||||
Pag. 210-214 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
The matter which is less researched in the specialty literature and practice is the analysis of the individual’s predisposition to evolve or retrogress, the person’s adaptability analysis being seen as a process, especially in the case of children with cochlear implant. The development of verbal language and verbal communication skills are some of the fundamental objectives of the educational and recuperative activity among children with cochlear implant, starting from the early intervention phase. Structuring the language is a complex process, which can be accomplished through organized activities requiring both specific and innovative strategies. The strategy for structuring the language when reffering to children with cochlear implant must be seen as a parallel between the development of hearing and the comprehention and development of language. |
|||||
Cuvinte-cheie process, adaptability, intelligibility, implant, technique, innovation |
|||||
|