Procesul de adaptare a copiilor cu implant cohlear prin tehnici inovative
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
394 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-21 14:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.3 (128)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (588)
SM ISO690:2012
SÎRBU, Adriana-Evelina. Procesul de adaptare a copiilor cu implant cohlear prin tehnici inovative . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 210-214. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.1, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Procesul de adaptare a copiilor cu implant cohlear prin tehnici inovative

The process of adapting children with a cohlear implant through innovative techniques

CZU: 376.3

Pag. 210-214

Sîrbu Adriana-Evelina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2022


Rezumat

The matter which is less researched in the specialty literature and practice is the analysis of the individual’s predisposition to evolve or retrogress, the person’s adaptability analysis being seen as a process, especially in the case of children with cochlear implant. The development of verbal language and verbal communication skills are some of the fundamental objectives of the educational and recuperative activity among children with cochlear implant, starting from the early intervention phase. Structuring the language is a complex process, which can be accomplished through organized activities requiring both specific and innovative strategies. The strategy for structuring the language when reffering to children with cochlear implant must be seen as a parallel between the development of hearing and the comprehention and development of language.

Cuvinte-cheie
process, adaptability, intelligibility, implant, technique, innovation