Articolul precedent |
Articolul urmator |
389 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 19:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.1 (171) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (591) |
SM ISO690:2012 ROTARU, Maria. Noi competenţe ale profesorilor din perspectiva educaţiei incluzive . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 205-210. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.1 | ||||||
Pag. 205-210 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The idea of "education for each and all" - or, rather, education adapted to the needs of each student requires the teacher to develop new competencies: the ability to adapt to student diversity, to support each student’s accomplishment, to achieve superior performance and to develop abilities for continuing education. In the context of inclusive education, the teacher-student relationship involves certain characteristics that derive from this distinctive type of education and from the following key concepts: awareness, human rights, participative democracy, empowerment. |
||||||
Cuvinte-cheie education for each, competences, inclusive education |
||||||
|