Noi competenţe ale profesorilor din perspectiva educaţiei incluzive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
389 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 19:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1 (171)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (591)
SM ISO690:2012
ROTARU, Maria. Noi competenţe ale profesorilor din perspectiva educaţiei incluzive . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 205-210. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.1, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Noi competenţe ale profesorilor din perspectiva educaţiei incluzive

New competences of teachers from the perspective of inclusive education

CZU: 376.1

Pag. 205-210

Rotaru Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2022


Rezumat

The idea of "education for each and all" - or, rather, education adapted to the needs of each student requires the teacher to develop new competencies: the ability to adapt to student diversity, to support each student’s accomplishment, to achieve superior performance and to develop abilities for continuing education. In the context of inclusive education, the teacher-student relationship involves certain characteristics that derive from this distinctive type of education and from the following key concepts: awareness, human rights, participative democracy, empowerment.

Cuvinte-cheie
education for each, competences, inclusive education