Educație, dezvoltare și relaționare în familia cu un copil bolnav
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
325 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 11:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.3+37.018.1 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (590)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
SM ISO690:2012
OLĂRESCU, Valentina. Educație, dezvoltare și relaționare în familia cu un copil bolnav . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 193-199. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.1, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Educație, dezvoltare și relaționare în familia cu un copil bolnav

Education, development and family relationship with a sick child

CZU: 376.3+37.018.1

Pag. 193-199

Olărescu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2022


Rezumat

The birth of a sick child (psycologic or somatic) in family is the most difficult period and it generates a big disappointment and a multitude of complementary problems. There are changes in the parent’s relationship, and the marriage is on the limit of destruction, specifically if this relationship was vulnerable before the birth of the sick child, this birth can have a consolidation effect on the parent’s relationship, but often this is not the case. The parents who try to educate a sick child need higher amount of physical health, spiritual equilibrium, and optimism. If the family would be more opened to society and wouldn’t hide the sick child, the relationships with everybody around them would be more divarced, and through communication can adapt, socialize, and integrate the child in to society.

Cuvinte-cheie
disability, illness, education, development, relationships, attitude