Dezvoltarea comunicării la copiii cu deficienţe mintale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
382 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 22:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.4:316.77 (2)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (591)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (789)
SM ISO690:2012
MOCANU, Cornelia. Dezvoltarea comunicării la copiii cu deficienţe mintale . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 188-193. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.1, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Dezvoltarea comunicării la copiii cu deficienţe mintale

Development of communication in children with mental deficiencies

CZU: 376.4:316.77

Pag. 188-193

Mocanu Cornelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2022


Rezumat

The socialization process of children with mental disabilities faces difficult problems to solve, such as the lack of interpersonal communication skills in the environment of people without disabilities; the non-existence of the need to communicate; inadequate self-esteem; negative perception of other people; egocentrism; the inclination to be maintained and protected.The life of the mentally handicapped child does not involve wide contact with his peers: if the child is institutionalized, then he is surrounded by people with similar social-mental and communicative problems; if they are in the family, then only the family, the relatives, are next to them, therefore the need for a deep analysis of the laws of communication development in the category given by children.

Cuvinte-cheie
disabilities, mental, inclusion, social skills, extra didactic activities