Rentabilitatea la nivelul firmei comerciale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
489 139
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 17:49
SM ISO690:2012
NANU, Florentin Gabriel. Rentabilitatea la nivelul firmei comerciale. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, Ed. 15, 15-16 octombrie 2021, Chișinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2021, Ediția 15, Vol.2, pp. 173-178. ISBN 978-9975-3529-7-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 15, Vol.2, 2021
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
15, Chișinău, Moldova, 15-16 octombrie 2021

Rentabilitatea la nivelul firmei comerciale

JEL: G32

Pag. 173-178

Nanu Florentin Gabriel
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2022


Rezumat

Rentabilitatea este expresia rezultatului obținut ca urmare a desfășurării activității economice. Ea este definită ca un raport între rezultatul obținut şi mijloacele consumate. Abordată din punct de vedere exclusiv al fluxurilor financiare, rentabilitatea reprezintă un surplus monetar, diferența dintre încasări totale şi cheltuieli totale. Această optică poate să pară insuficientă, întrucât, la prima vedere, nu ia în considerare realizările entității în expresie monetară, cum ar fi, de exemplu, productivitatea fizică, competența personalului, climatul social, raporturile cu mediul concurențial etc. De fapt, această abordare permite înțelegerea conversiei realizărilor favorabile în rezultatele monetare şi deci, în rentabilitate2. În această accepțiune, rentabilitatea constituie expresia sintetică a rezultatelor de orice natură, fiind un indicator de referință în fundamentarea deciziilor şi evaluarea comportamentului entităților economice.

Cuvinte-cheie
rentabilitatea, creşterea economică, Întreprindere, profit, risc