Articolul precedent |
Articolul urmator |
489 139 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 17:49 |
SM ISO690:2012 NANU, Florentin Gabriel. Rentabilitatea la nivelul firmei comerciale. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, Ed. 15, 15-16 octombrie 2021, Chișinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2021, Ediția 15, Vol.2, pp. 173-178. ISBN 978-9975-3529-7-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 15, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" 15, Chișinău, Moldova, 15-16 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
JEL: G32 | ||||||
Pag. 173-178 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Rentabilitatea este expresia rezultatului obținut ca urmare a desfășurării activității economice. Ea este definită ca un raport între rezultatul obținut şi mijloacele consumate. Abordată din punct de vedere exclusiv al fluxurilor financiare, rentabilitatea reprezintă un surplus monetar, diferența dintre încasări totale şi cheltuieli totale. Această optică poate să pară insuficientă, întrucât, la prima vedere, nu ia în considerare realizările entității în expresie monetară, cum ar fi, de exemplu, productivitatea fizică, competența personalului, climatul social, raporturile cu mediul concurențial etc. De fapt, această abordare permite înțelegerea conversiei realizărilor favorabile în rezultatele monetare şi deci, în rentabilitate2. În această accepțiune, rentabilitatea constituie expresia sintetică a rezultatelor de orice natură, fiind un indicator de referință în fundamentarea deciziilor şi evaluarea comportamentului entităților economice. |
||||||
Cuvinte-cheie rentabilitatea, creşterea economică, Întreprindere, profit, risc |
||||||
|