Articolul precedent |
Articolul urmator |
441 49 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-29 09:32 |
SM ISO690:2012 DINCULESCU, Corina-Georgeta. Răspunsul sistemului de educație la pandemia de Covid-19. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: Migrația și schimbări demografice: abordare interdisciplinară, Ed. 15, 15-16 octombrie 2021, Chișinău. Chisinau: Foxtrot SRL, 2021, Ediția 15, pp. 119-129. DOI: https://doi.org/10.36004/nier.cdr.2021.15-12 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 15, 2021 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" 15, Chișinău, Moldova, 15-16 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36004/nier.cdr.2021.15-12 | ||||||
JEL: I2, I3. | ||||||
Pag. 119-129 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dezvoltarea tehnologiei a evidențiat necesitatea digitalizării în toate domeniile, unul dintre principalii factori care contribuie semnificativ la creșterea calității vieții și la îmbunătățirea accesului la serviciile publice și private. În acest sens, pandemia COVID-19 a grăbit tranziția societății către o eră digitală în domeniul educației, marcând deficite semnificative în ceea ce privește abilitățile digitale, conectivitatea și utilizarea tehnologiilor în educație, atât în ceea ce privește cadrele didactice, cât și elevii/studenții. De la începutul pandemiei, pe parcursul celor doi ani școlari (al doilea semestru din 2019/2020 și 2020/2021), învățământul a fost supus unor provocări majore, una dintre acestea fiind încercarea de a reduce pe cât posibil impactul negativ pe care pandemia îl va avea asupra învățării și școlarizării. În pofida creării unor platforme și sisteme de învățare la distanță (online), a distribuirii, în unele școli, de dispozitive de comunicare (începând cu anul școlar 2020/2021), chiar dacă aceste acțiuni au apărut, treptat, din momentul în care autoritățile au decis închiderea școlilor, acestea nu au ajuns la toți copiii/tinerii. În ciuda asigurărilor repetate din partea autorităților, nu a fost posibil să se creeze o metodologie clară de predare-învățare-evaluare a elevilor, platforme și sisteme de învățare la distanță, care să includă toți copiii/tinerii, deoarece accesul la învățarea online este condiționat de mediul social de provenință al acestora, de nivelul de educație al părinților, de zona/mediul de rezidență etc. Realitatea acestei perioade a arătat faptul că sistemul de educație nu a fost pregătit pentru o astfel de provocare, nici chiar după primul an de învățământ online, în urma căruia s-au putut identifica deficiențele din sistemul de învățământ, astfel că nu se poate afirma că învățământul online este operațional în totalitate, existând un deficit nu doar în ceea ce privește logistica necesară (pentru școli, elevi și cadre didactice), cât și în privința abilitaților digitale ale elevilor și profesorilor. Aceste disfuncționalități au provocat rezistența și echitatea sistemului de educație, adâncind inegalitatea de șanse educaționale pentru elevii/studenții defavorizați, cu efect negativ asupra viitorului lor. Cei care au fost marginalizați înainte de pandemie, sunt acum și mai expuși riscului. Combinația unor factori socio-demografici (sexul, etnia, vârsta, mediul de rezidență), cu cei economici (sărăcia) poate duce la multiple forme de discriminare și excludere. |
||||||
Cuvinte-cheie sistem de educaţie, învățare la distanță, digitalizare, pandemia COVID-19. |
||||||
|