Mijloace informatice și resurse educaționale recomandate pentru studierea Metodelor experimentale în științele umanistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
488 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-20 09:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.214.112:004+373.5:371.388 (1)
Educație (14269)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4173)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Mijloace informatice și resurse educaționale recomandate pentru studierea Metodelor experimentale în științele umanistice. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 1, pp. 126-131. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 1, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Mijloace informatice și resurse educaționale recomandate pentru studierea Metodelor experimentale în științele umanistice

CZU: 371.214.112:004+373.5:371.388

Pag. 126-131

Cernei Andriana12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 I. P. Liceul Teoretic „Văratic”, Rîșcani
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2022


Rezumat

Varietatea și frecvența schimbărilor ce se petrec în lume, dar şi în Republica Moldova, reprezintă o imensă provocare pentru toţi actanții sistemului de învățământ. Acceptarea tuturor provocărilor apărute în toate domeniile inclusiv cel educațional, a servit drept bază pentru redimensionarea procesului, a resurselor educaţionale, dar şi a finalităţilor acestuia. Modificarea curriculumului la Informatică în anul 2019, a venit ca un răspuns la aceste modificări, contribuind la satisfacerea necesităţii din ce în ce mai stringente de actualizare continuă a cunoştinţelor şi a competenţelor aferente domeniului, în condiţiile unei pieţe internaţionale a forţei de muncă din ce în ce mai extinse, urmărind totodată, o mai mare eficienţă şi echitate. În acest context, se înscrie şi introducerea modulelor la alegere în curriculum 2019. În acest articol se realizează o scurtă trecere în revistă a conceptelor de strategie didactică, tehnologie didactică și mijloacele informatice și resursele educaționale recomandate pentru studierea modulului 5B „Metode experimentale în științele umanistice”, ciclul liceal, clasa a XII-a.

The variety and frequency of changes taking place in the world, but also in the Republic of Moldova, is a huge challenge for all actors in the education system. Accepting these challenges in all areas, including education, served as a basis for resizing the process, educational resources and also its purposes. The change in the IT curriculum in 2019 came as a response to these changes, contributing to meeting the increasingly urgent need for continuous updating of knowledge and skills related to the field, in the conditions of an international labor market, which are more extensive, while pursuing greater efficiency and fairness. In this context, the introduction of optional modules in the 2019 curriculum is also included. This article provides a brief overview of the concepts of teaching strategy, teaching technology and the recommended computer and educational resources for studying module 5B "Experimental methods in the humanities", high school, 12th grade.

Cuvinte-cheie
educaţie, curriculum, informatica, liceu, realizarea experimentelor, științe umanistice, resurse educaţionale, mijloace informatice,

education, curriculum, computer science, high school, experimentation, humanities, educational resources, computer technologies