Articolul precedent |
Articolul urmator |
335 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-12-27 14:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
311:001.89:378.22 (1) |
Statistica ca știință. Teoria statisticii (108) |
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1145) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565) |
SM ISO690:2012 ŞUŞU-ŢURCAN, Aurelia. Problematica statisticii potențialului științific uman al Republicii Moldova. In: Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration: 4th International Conference, Ed. 4, 3-4 decembrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, Ediția 4, Vol.1, pp. 86-91. ISBN 978-9975-3527-1-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration Ediția 4, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Promotion of Social and Economic Values in the Context of European Integration" 4, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 311:001.89:378.22 | ||||||
Pag. 86-91 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The scientific staff involved in the research and development activity has a decisive role in the development of the knowledge society. The correct evaluation and monitoring of the R&D sector allows us to perform a qualitative statistical analysis. The correct assessment of the scientific human potential has a great economic significance of a knowledgeoriented country, compared to that based on raw materials or physical labor. In order to keep pace with development and to compete, it is necessary to create a knowledge-based society that will ensure smart and sustainable economic growth. |
||||||
Cuvinte-cheie statistics RD, scientific staff in development activity, researchers, employees from research and development, brain drain, RD statistică, personal științific în activitate de dezvoltare, cercetători, angajați din cercetare și dezvoltare, exod de creiere |
||||||
|