Articolul precedent |
Articolul urmator |
251 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-16 17:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5 (102) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845) |
SM ISO690:2012 IONAŞCU, Ina. Statutul educației în societatea cunoașterii. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerinţele pieţei muncii. In Memoriam Tamara Matei, Ed. 4, 16-17 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2021, Ediția 4, pp. 243-250. ISBN 978-9975-56-893-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 4, 2021 |
|||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii" 4, Chişinău, Moldova, 16-17 aprilie 2021 | |||||
|
|||||
CZU: 37.014.5 | |||||
Pag. 243-250 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
The current world is a world of global interweaving of all aspects. All social, ecological, biological, psychological, spiritual phenomena become increasingly interdependent. Under these conditions, the old paradigm has become inapplicable. The world needs a new vision of reality, which means that the way of perception itself must change. Thus, knowledge does not remain only a feature of the current economy, but becomes a principle, with a self-organizing character of society and its progress. Acquisitions of knowledge bring a greater margin of movement, of action alternatives, and freedom. To know more means to be guided by given, additional alignments, to be one step ahead. |
|||||
|