Languages' contribution to intercultural education in teacher training
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
271 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-24 11:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (915)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
SM ISO690:2012
GÎNCU, Irina. Languages' contribution to intercultural education in teacher training. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerinţele pieţei muncii. In Memoriam Tamara Matei, Ed. 4, 16-17 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2021, Ediția 4, pp. 195-204. ISBN 978-9975-56-893-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 4, 2021
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii"
4, Chişinău, Moldova, 16-17 aprilie 2021

Languages' contribution to intercultural education in teacher training

CZU: 37.015

Pag. 195-204

Gîncu Irina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2022


Rezumat

The development of intercultural competences becomes one of the main objective of the teacher training programmes. Students enrolled at teacher training programmes become the agents for sharing European values, for reacting thoughtfully when they deal with otherness and for promoting cultures across Europe. Knowledge of languages is not only beneficial for work, travel or sharing information. The purpose of the study is to establish a relationship between foreign languages, the intercultural competence and the practical response of educational programmes to building the intercultural competence. The article also suggests examples of intercultural practical activities designed for different language levels.

Cuvinte-cheie
intercultural competence, teacher training programmes, foreign languages, practical activities, European values, contribution