Articolul precedent |
Articolul urmator |
469 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-04 21:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:371.212.3+373.3 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3931) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014) |
SM ISO690:2012 GHEORGHE, Elena Cristina, SILISTRARU, Nicolae. Formarea competenței metacognitive la elevii din clasele primare din perspectivă constructivistă. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Învățământul preșcolar. Învățământul primar, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 4, pp. 187-191. ISBN 978-9975-76-382-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 4, 2022 |
||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:371.212.3+373.3 | ||||||
Pag. 187-191 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Constructivismul creează un mediu de învățare relevant și realist în centrul căruia se află elevul, trăirile și experiențele acestuia, creionând așa-numitele „comunități de învățare” care se disting prin participare, prin experimentare, prin colaborare, interacțiune și negociere. Orientat către interiorul individului, această nouă abordare a învățării fundamentează o „știință a comunicării” mai mult decât o „ascultare pasivă” specific tradiționalistă, aducând în centrul preocupărilor sale dimensiunea metacognitivă responsabilă de o „interiorizare” a cunoașterii și totodată de o permanentă reconstrucție a realității de către subiectul învățării care utilizează mecanisme, proceduri și scheme personale pentru a-și facilita universul conceptual, noțional, atitudinal aflat în sfera de acțiune a cunoașterii. |
||||||
Cuvinte-cheie constructivism, metacogniţie, cunoaştere, învăţare, profesor reflexiv, elev reflexiv, constructivism, metacognition, knowledge, learning, reflexive teacher, reflexive student |
||||||
|