Formarea competenței metacognitive la elevii din clasele primare din perspectivă constructivistă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
469 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-04 21:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:371.212.3+373.3 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3931)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
GHEORGHE, Elena Cristina, SILISTRARU, Nicolae. Formarea competenței metacognitive la elevii din clasele primare din perspectivă constructivistă. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Învățământul preșcolar. Învățământul primar, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 4, pp. 187-191. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Formarea competenței metacognitive la elevii din clasele primare din perspectivă constructivistă

CZU: 37.016:371.212.3+373.3

Pag. 187-191

Gheorghe Elena Cristina, Silistraru Nicolae
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 5 aprilie 2022


Rezumat

Constructivismul creează un mediu de învățare relevant și realist în centrul căruia se află elevul, trăirile și experiențele acestuia, creionând așa-numitele „comunități de învățare” care se disting prin participare, prin experimentare, prin colaborare, interacțiune și negociere. Orientat către interiorul individului, această nouă abordare a învățării fundamentează o „știință a comunicării” mai mult decât o „ascultare pasivă” specific tradiționalistă, aducând în centrul preocupărilor sale dimensiunea metacognitivă responsabilă de o „interiorizare” a cunoașterii și totodată de o permanentă reconstrucție a realității de către subiectul învățării care utilizează mecanisme, proceduri și scheme personale pentru a-și facilita universul conceptual, noțional, atitudinal aflat în sfera de acțiune a cunoașterii.

The constructivism provides a relevant and realistic learning environment at the center of which is the student, his feelings and experiences, drawing the so-called "learning communities" that are distinguish themselves by participation, experimentation, collaboration, interaction and negotiation. Focused on the individual ’s inner self, this new approach to learning underpins a "science of communication" rather than a traditionalist “passive listening” based on the metacognitive dimension responsible for an “internalization” of knowledge and at the same time for a permanent reconstruction of reality by the learning subject who uses mechanisms, procedures and schemes to facilitate his conceptual, notional, attitudinal universe of knowledge.

Cuvinte-cheie
constructivism, metacogniţie, cunoaştere, învăţare, profesor reflexiv, elev reflexiv,

constructivism, metacognition, knowledge, learning, reflexive teacher, reflexive student