Articolul precedent |
Articolul urmator |
623 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 00:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:373.3 (6) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007) |
SM ISO690:2012 FLUIERAR, Valentina. Facilitarea învățării prin modelarea didactică în învățământul primar. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Învățământul preșcolar. Învățământul primar, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 4, pp. 165-171. ISBN 978-9975-76-382-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 4, 2022 |
||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:373.3 | ||||||
Pag. 165-171 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tendințele modernizării procesului educațional în învățământul primar reflectă procesul de tranziție spre valorile culturale ale societății bazate pe cunoaștere. Tendințele vizate corelează cu analiza direcțiilor strategice necesare pentru depășirea interferențelor modernității cu normativitatea pedagogică și experiențele educaționale avansate în vederea valorificării resurselor intelectuale ale elevilor de vârstă școlară mică într-un cadru epistemologic superior, creat la nivel de model. Raportarea achizițiilor elevilor mici la structura de funcționare a modelului include elementele fundamentale ale conceptului și conexiunile dintre acestea necesare înțelegerii relevanței pentru facilitarea învățării. Utilizarea modelării în procesul didactic contribuie la dezvoltarea spiritului de observație și de cercetare, capacității de analiză, sinteză, comparare, creativității și gândirii analogice creatoare a elevilor de vârstă școlară mică. Învățarea prin modelare creează condiții favorabile pentru dezvoltarea gândirii teoretice, motivației interioare a învățării. Pe baza cunoștințelor asimilate anterior, a abstracțiunii și raționamentului analogic pe care le presupune modelarea, elevii mici elaborează modele proprii de activitate pe care le utilizează ulterior în alte contexte de învățare. |
||||||
Cuvinte-cheie proces educaţional, cunoaştere, învăţare, model, modelare, învăţământ primar, elevi de vârstă şcolară mică, educational process, knowledge, learning, model, modeling, primary education, pupils of low school age |
||||||
|