Facilitarea învățării prin modelarea didactică în învățământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
623 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 00:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:373.3 (6)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007)
SM ISO690:2012
FLUIERAR, Valentina. Facilitarea învățării prin modelarea didactică în învățământul primar. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Învățământul preșcolar. Învățământul primar, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 4, pp. 165-171. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Facilitarea învățării prin modelarea didactică în învățământul primar

CZU: 37.016:373.3

Pag. 165-171

Fluierar Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 5 aprilie 2022


Rezumat

Tendințele modernizării procesului educațional în învățământul primar reflectă procesul de tranziție spre valorile culturale ale societății bazate pe cunoaștere. Tendințele vizate corelează cu analiza direcțiilor strategice necesare pentru depășirea interferențelor modernității cu normativitatea pedagogică și experiențele educaționale avansate în vederea valorificării resurselor intelectuale ale elevilor de vârstă școlară mică într-un cadru epistemologic superior, creat la nivel de model. Raportarea achizițiilor elevilor mici la structura de funcționare a modelului include elementele fundamentale ale conceptului și conexiunile dintre acestea necesare înțelegerii relevanței pentru facilitarea învățării. Utilizarea modelării în procesul didactic contribuie la dezvoltarea spiritului de observație și de cercetare, capacității de analiză, sinteză, comparare, creativității și gândirii analogice creatoare a elevilor de vârstă școlară mică. Învățarea prin modelare creează condiții favorabile pentru dezvoltarea gândirii teoretice, motivației interioare a învățării. Pe baza cunoștințelor asimilate anterior, a abstracțiunii și raționamentului analogic pe care le presupune modelarea, elevii mici elaborează modele proprii de activitate pe care le utilizează ulterior în alte contexte de învățare.

Trends in modernizing the educational process in primary education reflect the process of transition to the cultural values of the knowledge-based society. The targeted trends correlate with the analysis of the strategic directions necessary to overcome the interferences of modernity with pedagogical norms and advanced educational experiences in order to capitalize on the creativity resources of young schoolchildren in a higher epistemological framework, created at the model level. Reporting the acquisition of young students to the structure of the model includes the fundamental elements of the concept and the connections between them necessary to understand the relevance of facilitating learning. The use of modeling in the teaching process contributes to the development of the spirit of observation and research, the ability of analysis, synthesis, comparison, creativity and creative analogical thinking of young school age students. Modeling learning creates favorable conditions for the development of theoretical thinking, the inner motivation of learning in young students. Based on the previously assimilated knowledge, the abstraction and the analogical reasoning that modeling implies, young students develop their own models of activity that they later use in new learning contexts.

Cuvinte-cheie
proces educaţional, cunoaştere, învăţare, model, modelare, învăţământ primar, elevi de vârstă şcolară mică,

educational process, knowledge, learning, model, modeling, primary education, pupils of low school age