Particularitățile dezvoltării limbajului la elevii de vârstă școlară mică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
599 66
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 09:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:372.461+81`276.3 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2005)
Lingvistică. Limbi (5040)
SM ISO690:2012
CORGHENCEA, Nina. Particularitățile dezvoltării limbajului la elevii de vârstă școlară mică. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Învățământul preșcolar. Învățământul primar, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 4, pp. 160-164. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Particularitățile dezvoltării limbajului la elevii de vârstă școlară mică

CZU: 373.3:372.461+81`276.3

Pag. 160-164

Corghencea Nina
 
Liceul Teoretic „Liviu Deleanu”, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 aprilie 2022


Rezumat

Dezvoltarea limbajului școlarilor mici este una dintre cele mai stringente probleme ale școlii moderne. Limbajul prezintă instrumentul comunicării prin intermediul căruia sunt stabilite pârghii de interrelaționare cu maturii și cu semenii, asigură procesul de învățare, determină, în mare măsură, dezvoltarea personalității copilului. Nivelul de dezvoltare a limbajului influențează direct activitatea școlară a elevilor, subdezvoltare acestuia atât la nivel impresiv cât și la nivel expresiv va condiționa o slabă reușită școlară la toate disciplinele, va determina dificultăți de scriere și citire, va spori nivelul anxietății școlare, etc. Astfel, monitorizarea și ameliorarea limbajului va asigura inserția micului școlar la noile condiții cu care se ciocnește în cadrul școlii.

The development of the language of young schoolchildren is one of the most pressing problems of the modern school. The language represents a communication tool that establishes an interrelationship with the new adults and with the peers, assures the learning process, determines to a large extent the development of the child's personality. The level of language development directly influences the school activity of the students, underdevelopment both at the level of impression and at the expressive level will condition poor school success in all subjects, it will also determine science and reading difficulties, will increase the level of school anxiety, etc. , the monitoring and the improvement of the language will ensure the insertion of the little schoolchild to the new conditions with which he encounters within the school.

Cuvinte-cheie
limbaj, funcțiile limbajului, limbaj impresiv, limbaj expresiv, activitate şcolară, adaptare şcolară, dificultăți de învățare,

language, language functions, impressive language, expressive language, school activity, school adaptation, learning difficulties