Parteneriatul cu familia în reușita educației incluzive timpurii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
469 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 19:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.064.1:371.26+376 (1)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
SM ISO690:2012
VASIAN, Tatiana. Parteneriatul cu familia în reușita educației incluzive timpurii. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Învățământul preșcolar. Învățământul primar, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 4, pp. 107-113. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Parteneriatul cu familia în reușita educației incluzive timpurii

CZU: 37.064.1:371.26+376

Pag. 107-113

Vasian Tatiana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 5 aprilie 2022


Rezumat

Articolul de față relevă semnificația dezvoltării parteneriatului cu familia pentru reușita educației incluzive timpurii. Sunt analizate barierele existente în constituirea parteneriatului dintre grădiniță și familia copilului cu cerințe educaționale speciale (CES). În scopul diminuării acestora, sunt examinate diverse strategii de sporire a implicării părinților copiilor cu CES în procesul de incluziune educațională. Un rol important în dezvoltarea parteneriatului îi revine cunoașterii familiei și împuternicirii acesteia prin valorizarea rolului pe care îl deține în incluziunea copilului.

This paper highlights the significance of developing a partnership with the family for the success of early inclusive education. Here are analyzed the barriers in establishing the partnership between kindergarten and the family of the child with special educational needs (SEN). In order to reduce them, various strategies are examined in order to increase the involvement of parents of children with SEN in the process of educational inclusion. An important role in the development of the partnership belongs to knowing and empowering the family by valuing the role it plays in the inclusion of the child.

Cuvinte-cheie
parteneriat, educaţie timpurie, incluziune, împuternicirea părinților,

partnership, early education, inclusion, parental empowerment