Perceperea mediului ambiant - baza activității artistico-plastice a copilului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
277 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-17 12:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.873/76:372.32-053.4 (1)
Educație (14208)
SM ISO690:2012
STAMATI, Maria. Perceperea mediului ambiant - baza activității artistico-plastice a copilului. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Învățământul preșcolar. Învățământul primar, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 4, pp. 91-96. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Perceperea mediului ambiant - baza activității artistico-plastice a copilului

CZU: 372.873/76:372.32-053.4

Pag. 91-96

Stamati Maria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 5 aprilie 2022


Rezumat

Educația plastică reprezintă factorul esențial al educației și dezvoltării personalității copilului care se realizează prin cunoașterea frumosului din natură, societate receptat, evaluat și cultivat la nivelul sensibilității, al raționalității și al creativității umane. Activitățile artistico-plastice constituie un important mijloc de dinamizare a vieții copilului, a proceselor sale intelectuale, afectiv-voliționale și motivaționale. Totodată, activitatea plastică, în mod sporit, dezvoltă creativitatea, spiritul de observație, atenția, reprezentările spațiale, imaginația creatoare, interesul și plăcerea de a desena, colora, a modela, interesul pentru operele de artă.

Fine arts education is the essential factor of education and development of the child's personality that is achieved by knowing the beauty of nature, society received, evaluated and cultivated in terms of sensitivity, rationality and human creativity. Artistic-plastic activities are an important means of dynamizing the child's life, his intellectual, affective-volitional and motivational processes. At the same time, plastic activity, in an increased way, develops creativity, the spirit of observation, attention, spatial representations, creative imagination, interest and pleasure in drawing, coloring, modeling, interest in works of art.

Cuvinte-cheie
percepere, educație plastic, expresivitate, imagine artistică,

perception, plastic education, expressiveness, artistic image