Articolul precedent |
Articolul urmator |
291 0 |
SM ISO690:2012 ДЕГТЯРЕНКО, Татьяна, КОДЖЕБАШ, Владислав, КОСТЮК, Оксана. Междисциплинарный подход к генезу нарушений Интеллектуального и психомоторного развития. In: Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană: Studii inter și pluridisciplinare, Ed. Ediția a 4-a, 29-30 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2021, Ediția a 4-a, pp. 141-147. ISBN 978-9975-56-935-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană Ediția a 4-a, 2021 |
||||||
Conferința "Sănătatea, medicina şi bioetica în societatea contemporană: studii inter şi pluridisciplinare" Ediția a 4-a, Chişinău, Moldova, 29-30 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 141-147 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The results of our comprehensive neuropsychological and psychophysiological studies in children with different intelligence levels and the psychomotor development impairment degree are evidence-based confirmation of the following position: for individual ontogenesis ways, a high intelligence level in a child and an adult coincides with a high degree of person’s psychomotor skills development. The conjugation in neuroontogenesis of perceptual-cognitive and psychomotor development not only has a projection into the intelligence level and psychomotor development during all developmental stages, but also explains the fact that regression and disturbances in psychomotor development cause a decrease in learning abilities. |
||||||
|