Abordarea integrată a transdisciplinarității - model de intervenție în asigurarea calității învățării la chimie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
342 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 15:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:54+001.2:371.136 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3906)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2025)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1390)
SM ISO690:2012
PRUNICI, Elena. Abordarea integrată a transdisciplinarității - model de intervenție în asigurarea calității învățării la chimie. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica stiințelor naturii, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 2, pp. 202-210. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 2, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Abordarea integrată a transdisciplinarității - model de intervenție în asigurarea calității învățării la chimie

CZU: 37.016:54+001.2:371.136

Pag. 202-210

Prunici Elena
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2022


Rezumat

Confruntarea științelor cu aspectele complexe ale realității au determinat stabilirea de legături între discipline, așa cum există între fapte, oameni, culturi, religii, geosfere. Însă performanțele academice derivă din diversitatea metodologiilor didactice aplicate în procesul de formare a competențelor profesionale specifice centrate pe: modernizarea curriculei, proiectarea didactică în cadrul de gândire și învățare ERRE, implementarea învățământului centrat pe elev, formarea competențelor profesionale în context inter- și transdisciplinar și actualizarea echipamentelor didactice. Competențele, valorile și atitudinile de care au nevoie elevii noștri de astăzi, specialiștii și cetățenii de mâine pentru reușita personală și socială pot fi formate în întregime prin intermediul transdisciplinarității. Noua educație are obligația de a apropia procesul educațional de viața cotidiană a beneficiarilor și de nevoile comunității în care aceștia trăiesc, ajutându-i să se cunoască pe sine și să abordeze o concepție democratică, manifestându-se ca ființă liberă, creatoare.

The confrontation of Sciences with the complex aspects of reality caused the establishment of links between disciplines, as they exist between facts, people, cultures, religions, geospheres. But academic performance derives from the diversity of didactic methodologies applied in the process of forming specific professional competences centered on: modernization of curricula, didactic design within ERRE thinking and learning framework, implementation of student - centered education, training of professional competences in inter-and transdisciplinary context and updating of teaching equipment. The skills, values and attitudes that our students of today, specialists and citizens of Tomorrow need for personal and social success can be formed entirely through transdisciplinary. The new education has the obligation to bring the educational process closer to the daily life of the beneficiaries and to the needs of the community in which they live, helping them to know themselves and to approach a Democratic conception, manifesting themselves as a free, creative being.

Cuvinte-cheie
integrare, interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, competenţă, calitate a învățării,

integration, interdisciplinarity, Transdisciplinary, competence, quality of learning