Abordarea interdisciplinară la istorie și geografie în învățământul gimnazial
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
405 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-18 19:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.894+91:001.2 (1)
Educație (14077)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (426)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1373)
SM ISO690:2012
PUŢUNTICĂ, Anatolie, GHEORGHELAȘ-RABEI, Violeta. Abordarea interdisciplinară la istorie și geografie în învățământul gimnazial. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica stiințelor naturii, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 2, pp. 48-52. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 2, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Abordarea interdisciplinară la istorie și geografie în învățământul gimnazial

CZU: 372.894+91:001.2

Pag. 48-52

Puţuntică Anatolie1, Gheorghelaș-Rabei Violeta2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teoretic „Mihail Berezovschi”, Chişinău
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2022


Rezumat

Formarea capacității de a reflecta asupra lumii, de a formula și de a rezolva probleme în baza relaționării cunoștințelor din diferite domenii, reprezintă prima finalitate pe care și-o propune școala. În lucrarea prezentată se analizează relații de interdisciplinaritate la istorie și geografie, pe anumite unități de învățare, relativ similar cum ar fi: Călători și călătorii; Evoluții în spațiu și timp; Economia mondială și națională; Harta politică, caracteristica statelor; Problemele globale ale omenirii: ecologică, alimentară; Monumente și locuri remarcabile, ș.a.

This study analyzes interdisciplinary relationships in history and geography on certain learning units, such as: Travelers and travel; Evolutions in space and time; World and national economy; Political map, state’s characteristics; The global problems of mankind: ecological, food; Remarkable monuments and places, etc. The interdisciplinary approach makes learning a much more enjoyable process for students, so that theoretical terminology no longer seem abstract, but on the contrary, so that it could establish connections with everything around them. This study is an evidence of the naturally interdisciplinarity between these two discipline

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, competenţe-cheie, competențe-specifice, timp, spaţiu, instuire,

interdisciplinarity, transdisciplinarity, key competencies, specific competencies, time, space, instruction