Educația ecologică prin implicarea elevilor în proiectul Ecologic Green School (școala verde)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
555 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 13:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033:574 (14)
Educație (14304)
Ecologie generală şi biodiversitate (779)
SM ISO690:2012
PURICE, Mariana. Educația ecologică prin implicarea elevilor în proiectul Ecologic Green School (școala verde). In: Ecological and environmental chemistry : - 2022, Ed. 7, 3-4 martie 2022, Chișinău. Chisinau: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 7, Vol.2, p. 15. ISBN 978-9975-159-08-1.. 10.19261/eec.2022.v2
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ecological and environmental chemistry
Ediția 7, Vol.2, 2022
Conferința "Ecological and environmental chemistry 2022"
7, Chișinău, Moldova, 3-4 martie 2022

Educația ecologică prin implicarea elevilor în proiectul Ecologic Green School (școala verde)

CZU: 37.033:574

Pag. 15-15

Purice Mariana
 
Liceul Teoretic „Ion Creangă” Hîrbovăț, Anenii Noi
 
 
Disponibil în IBN: 22 martie 2022


Rezumat

Scopul educației ecologice este de creare a atitudinii pozitive față de mediul înconjurător. Educația ecologică a elevilor se poate efectua în cadrul orelor de chimie prin implicarea lor în proiecte educaționale. Proiectul ecologic este una din metodele de valorificare a potențialului fiecărui elev și de motivare civică. Școala este cea căreia îi revine rolul de a educa tânăra generație în spiritul mediului ambiant, profesorilor le revine obligația de a-i învăța pe copii să înțeleagă și să iubească natura, să-i pătrundă tainele și să o protejeze, să urmărească formarea și dezvoltarea conștiinței ecologice a copiilor. Elevii din L/T „Ion Creangă” Hîrbovăț, Anenii Noi s-au implicat activ în acțiuni de protecție a mediului, de promovare a eficienței energetice în școli și importanței educației ecologice pentru tânăra generație. Acțiunile au fost realizate în cadrul proiectului ecologic Școala Verde, parte a proiectului “Abilitarea cetățenilor în Republica Moldova” implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) și finanțate de către Uniunea Europeană, în coordonare cu proiectul GIZ ”Modernizarea serviciilor publice locale în RM”. Scopul acțiunilor a fost de a informa cetățenii la subiectul bunelor practici de participare civică pentru dezvoltarea locală durabilă și protecției mediului, eficienței energetice în școli și importanței educației eco pentru tânăra generație. În cadrul proiectului am beneficiat de: - 1 instruire online la subiectul: Green School, pentru 4 profesori delegați de instituție; - 1 activitate de follow-up realizată de profesorii participanți sub formă de instruire pentru tinerii din instituție la subiectul Green School; - 1 campanie de promovare a subiectului ecologic realizată prin tinerii participanți la instruire, care au multiplicat informația acumulată prin distribuire de pliante informaționale în localitatea de baștină; - 1 concurs de colectare a maculaturii în instituție; - 1 concurs de colectare a bateriilor uzate în instituție; - 1 concurs de desen la subiectul Green School în instituție, pentru clasele a 5-a. Premianții în cadrul concursului au primit câte un set de ustensile pentru desen; Avantajele implicării în proiectul ecologic Green School: - Promovarea instituției de învățământ la nivel raional și național; - Calificarea și certificarea profesorilor implicați în subiecte de protecție a mediului; - Sensibilizarea și dezvoltarea abilităților elevilor cu privire la protecția mediului; - Parteneriate cu instituții publice și private etc. Încadrarea elevilor în activitățile desfășurate la nivel de societate a asigurat dezvoltarea lor multilaterală, responsabilizarea și reorientarea profesională, formarea unei societăți sănătoase. Instituția noastră s-a plasat pe locul I la colectarea bateriilor uzate cu 35kg și locul III la colectarea maculaturii cu 1710kg, iar în rezultatul concursurilor instituția a beneficiat de un videoproiector, un laptop, o tablă interactivă și un ecran pentru proiectare. Elevii, cadrele didactice și locuitorii ne-au relatat că astfel de activități pe care noi le desfășurăm îi fac pe copii să înțeleagă că mediul înconjurător este spațiul vital al unei omeniri care împarte o locuință comună și că protejând propriul nostru mediu îl protejăm și pe cel al vecinului, iar poluarea nu are granițe, ea este dăunătoare atât pentru oameni cât și pentru natură.