Perspective asupra ȋnvăţării la vârsta preşcolară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
389 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 17:20
SM ISO690:2012
ENACHE, Amalia. Perspective asupra ȋnvăţării la vârsta preşcolară. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 354-357. ISBN 978-9975-56-952-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități"
Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021

Perspective asupra ȋnvăţării la vârsta preşcolară


Pag. 354-357

Enache Amalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2022


Rezumat

The author of his own learning is the child. The source of his learning is the diversity of cognitive, social, emotional, physical experiences he lives. It is very important to encourage his natural needs for exploration, experimentation, curiosity, the desire to communicate and relate. Such a vision of the child also changes the conception of the essence of the education process, which, especially in the early periods, must be considered an interaction between subjects, between two active parts, not only the influence of the educator on the educated child.