Articolul precedent |
Articolul urmator |
332 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-26 20:45 |
SM ISO690:2012 CLICHICI, Veronica. Continuitatea activităților de învățare în educația timpurie și învățământ primar. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 322-327. ISBN 978-9975-56-952-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021 | |||||
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități" Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021 | |||||
|
|||||
Pag. 322-327 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
This article addresses the principle of continuity that determines the succession of learning activities from kindergarten to school. According to the developed National Curriculum, the learning activities capitalize on ensuring equal access to education for all children, focusing on the child, the unity of the psycho- and sociocentric approach. At the same time, reference is made to the specific competencies in the efficient accomplishment of the learning activities, structured in various types. |
|||||
|