Articolul precedent |
Articolul urmator |
328 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-03 19:06 |
SM ISO690:2012 MARCOCI DIMA, Andreea. Rolul educației profesionale în învâțământul preuniversitar. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 297-300. ISBN 978-9975-56-952-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021 | ||||||
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități" Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 297-300 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Vocational education and training are important for the development and success of a knowledge-based society and economy. This article highlights theoretical aspects about the concept of vocational education and its role among young people in Romania. Vocational education has as finality the formation of a man with a rich specialized culture and a profession thoroughly mastered. The choice of a profession implies a good school and professional orientation through appropriate training methods. |
||||||
|