Percepția socială a cadrului didactic în perioada pandemică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
327 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 13:23
SM ISO690:2012
SIMION, Dănuţ. Percepția socială a cadrului didactic în perioada pandemică. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 282-286. ISBN 978-9975-56-952-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități"
Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021

Percepția socială a cadrului didactic în perioada pandemică


Pag. 282-286

Simion Dănuţ12
 
1 Universitatea Tehnică a Moldovei,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2022


Rezumat

Perception is a cognitive process with a complex structure. Through it a person not only receives various information from the senses about different objects, phenomena, events and situations, but also transforms them. Leading to the formation of integral images in individual consciousness. For a teacher, social perception is very important because he is dependent on the emotions, motives, opinions, attitudes, prejudices of those around him and himself. Intrinsic factors of perception include processes such as: motivation; attitudes of personal perception as well as experience that allows to a person to perceive past experience. Through a negative social perception, the teacher will feel that he loses his authority and without an authority he loses his value in the eyes of others and in front of his own eyes.