Articolul precedent |
Articolul urmator |
397 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 17:23 |
SM ISO690:2012 VRABII, Violeta, VRABII, Nicoleta. Gestionarea stresului ocupațional a cadrelor didactice pe timp de criză. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 277-281. ISBN 978-9975-56-952-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021 | |||||||
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități" Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021 | |||||||
|
|||||||
Pag. 277-281 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Managing the occupational stress of teachers in times of crisis is the individual way of emotional balance. Stress in the teachers’ opinion is the reaction of the body subjected to a sudden action, threat of imbalance, a situation in which adaptation is required. The pandemic crisis represents for teachers a period of psychological imbalance, difficulties, and an event they cannot face without their own strengths. The need for emotional balance was heightened by the pandemic crisis, and ways of managing occupational stress minimized maladaptation. |
|||||||
|