Rolul psihologului în implementarea schimbărilor organizaționale din instituțiile educaționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
400 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 17:51
SM ISO690:2012
COJOCARU, Natalia. Rolul psihologului în implementarea schimbărilor organizaționale din instituțiile educaționale. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 147-152. ISBN 978-9975-56-952-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități"
Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021

Rolul psihologului în implementarea schimbărilor organizaționale din instituțiile educaționale


Pag. 147-152

Cojocaru Natalia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2022


Rezumat

Starting from the premise that educational institutions function based on the specific rules of an organization, in close connection with the ever-changing social environment, one needs to take a systemic approach both in the institutional analysis and for the psychological assistance within schools. When the educational institution faces the need for development, the psychologist is required to respond to the challenges regarding the successful implementation of strategic changes at the institutional level. In this process, the psychologist has an essential role – they initiate and implement together with the decision-makers programs of organizational development. Given the “multiple organizational demands”, we discuss the role of school psychologists in the process of organizational change within educational institutions.