Articolul precedent |
Articolul urmator |
301 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-13 15:03 |
SM ISO690:2012 TOMA, Nina. Educația holistică – reorientarea educației către om ca ființă socială și spirituală. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 117-121. ISBN 978-9975-56-952-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021 | ||||||
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități" Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 117-121 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The integrity of each individual human personality is in the process of creative formation throughout the individual life, therefore, giving us the possibility to talk about freedom of choice, about the spontaneity of development, about the possibility of a new appearance in culture. The creative development of the personality is what gives rise to diversity in spiritual culture. Holism offers a holographic model of the world, which fully corresponds to the modern post-non-classical scientific paradigm. |
||||||
|