Promovarea strategiilor gândirii critice în învățarea limbii străine în învățământul liceal
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
255 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 15:17
SM ISO690:2012
BALABAN, Luminița-Maria. Promovarea strategiilor gândirii critice în învățarea limbii străine în învățământul liceal. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 82-85. ISBN 978-9975-56-952-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități"
Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021

Promovarea strategiilor gândirii critice în învățarea limbii străine în învățământul liceal


Pag. 82-85

Balaban Luminița-Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 februarie 2022


Rezumat

Strategies of critical thinking show that the responsability for the success at language learning in high school rests with students’ability to know how to learn. This article highten an awarness of how to learn languages applying certain thinking approaches. There is a development from lower-order thinking to higherorder thinking which leads from basic comprehension to creative thinking and, finally,critical thinking being the most proeminent. The importance of digital and media grows in the twenty-first century. The evaluation is more important than the acquisition of information. Students need to be equipped with critical thinking in the receptive skills: reading and listening; in productive skills: writing and speaking; and also in the twenty-first century skills: technology of information and communication. Learning vocabulary means to understand it semantically and contextually. When learning how to read and listen a foreign language students must be encouraged to examine texts for their rigor, objectivity and validity and to deepen their engagement.Incorporating twenty-first century literacies help students to become more competent global communicators.